Regulamin konkursu „Dobrze mieć w życiu wsparcie jakiegoś fajnego lwa”
Obowiązuje od 19 grudnia 2024 r.
§1 Wprowadzenie
- Organizatorem Konkursu (zwanego dalej „Konkursem”) jest ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, przy ul. Sokolskiej 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000005459, o kapitale zakładowym w kwocie 130 100 000,00 zł oraz kapitale wpłaconym w kwocie 130 100 000,00 zł, NIP 634-013-54-75, zwany w dalszej części niniejszego Regulaminu "Organizatorem".
- Konkurs jest ogłaszany i organizowany za pośrednictwem strony konkursowej pod adresem: https://www.facebook.com/INGPolska/ (zwanych dalej „Stroną Konkursową”).
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem") jest wiążący dla Organizatora oraz uczestników (zwanych dalej „Uczestnikami”), reguluje zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie, prawa i obowiązki Organizatora oraz Uczestników Konkursu.
- Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku, ani żadną inną formą gry losowej przewidzianej w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
- Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, wspierany, administrowany ani też tworzony we współpracy z serwisem społecznościowym Facebook. Serwis ten nie ponosi odpowiedzialności w związku z organizacją konkursu. Wszelkie informacje i dane przekazywane przez Uczestników w ramach Konkursu przekazywane są Organizatorowi, a nie serwisowi Facebook.
§2 Przedmiot i czas trwania Konkursu
- Przedmiotem Konkursu jest udzielenie odpowiedzi na zadanie konkursowe
"Jak na co dzień asystuje Ci fajny lew, czyli aplikacja Moje ING? Opisz sytuację, w której aplikacja Moje ING pomogła Ci w codziennym życiu, podpowiedziała, przypomniała lub wyręczyła w jakiejś sprawie”, w komentarzu pod postem konkursowym na stronie www.facebook.com/INGPolska zwanej dalej – „Zgłoszeniem”.
- Spełnienie wszystkich czynności wymienionych w §3 jest warunkiem uczestnictwa w konkursie.
- Ocenie Komisji konkursowej podlega Zgłoszenie.
- Konkurs rozpoczyna się dnia 19.12.2024 roku o godz. 15:00 i kończy się w dniu 31.01.2025 roku o godz. 23:59.
- Wyniki konkursu opublikowane zostaną 14.02.2025 roku poprzez oznaczenie zwycięzcy w komentarzu pod postem konkursowym na Facebooku. Zwycięzca zostanie również poinformowany o wygranej poprzez wiadomość prywatną przesłaną na jego profil na Facebooku wraz z prośbą o podanie adresu e-mail niezbędnego w dalszej korespondencji ze zwycięzcą.
§3 Uczestnictwo w Konkursie
- Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne.
- W Konkursie mogą uczestniczyć pełnoletnie osoby fizyczne będące konsumentami tj. osobami, które uczestniczą w Konkursie bez związku z ich działalnością gospodarczą lub zawodową, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, które przystąpiły do Konkursu zgodnie z ust. 3.
- Osoba, o której mowa w ust. 2 przystępuje do Konkursu, stając się jego Uczestnikiem poprzez łączne spełnienie następujących warunków:
a) wejście na stronę konkursową: https://www.facebook.com/INGPolska/
b) kliknięcie w post konkursowy oraz zapoznanie się i akceptacja Regulaminu Konkursu
c) przesłanie Zgłoszenia w komentarzu posta konkursowego na Facebooku w czasie trwania konkursu określonym w § 2 ust. 4.
- Przed przystąpieniem do Konkursu Uczestnik zobowiązuje się zapoznać i zaakceptować Regulamin Konkursu. Uczestnik zobowiązany jest przestrzegać niniejszego Regulaminu. Przesłanie Zgłoszenia jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się i akceptacją przez Uczestnika Regulaminu.
§4 Przebieg Konkursu
- Spośród przesłanych Zgłoszeń, komisja konkursowa wybierze: 15 nagród głównych (słownie: piętnaście) i 20 nagród dodatkowych (słownie: dwadzieścia) jako jej zdaniem najbardziej ciekawe, kreatywne i oryginalne prace. Uczestnicy będący autorami wybranych przez komisję Zgłoszeń stają się zwycięzcami konkursu.
- Decyzje o wyborze zwycięzców, o których mowa w ust. 1, podejmowane są przez komisję konkursową, która składa się z 3 członków wskazanych przez Organizatora.
§5 Nagroda dla zwycięzcy
- Fundatorem nagrody w Konkursie jest Organizator.
- Nagrodą główną w konkursie są dwie e-karty podarunkowe Unlimited, umożliwiające dokonanie płatności za roczne członkostwo Unlimited w sieci Cinema City, o łącznej wartości 1299,98 zł .Nagrodą dodatkową jest jedna e-karta podarunkowa Unlimited, umożliwiająca dokonanie płatności za roczne członkostwo Unlimited w sieci Cinema City, o wartości 649,99 zł. W konkursie przyznamy 15 nagród głównych i 20 nagród dodatkowych Nagroda zostanie przesłana na adres e-mail, wskazany przez zwycięzcę za pomocą wiadomości, o której mowa w § 2 ust. 5.
- Zwycięzcy nagrody głównej przyznana zostaje również dodatkowa nagroda pieniężna w wysokości: 144 zł dla wartości nagrody 1299,98 zł, a zwycięzcy nagrody dodatkowej przyznana zostanie dodatkowa nagroda Pieniężna w wysokości 72 zł dla wartości nagrody 649,99zł z zastrzeżeniem, że kwoty te nie podlegają wypłacie na rzecz zwycięzcy, lecz zostaną przeznaczone na pokrycie podatku od wygranej w Konkursie, o którym mowa w ust.6.Zwycięzcy nie przysługuje prawo zamiany nagrody, w tym jej wymiany na ekwiwalent pieniężny.
- Równowartość przyznanej nagrody stanowi przychód z wygranych w konkursie podlegający opodatkowaniu zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym od osób fizycznych - zgodnie z art.30 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Organizator konkursu zobowiązany jest do obliczenia, pobrania i odprowadzenia do właściwego urzędu skarbowego kwoty podatku, stosownie do przepisu art.41 ust.4 w/w ustawy.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wydłużenia trwania konkursu i przyznania wyróżnień w konkursie dla uczestników nienagrodzonych nagrodą główną, na takich samych zasadach jak Zwycięzcy.
§6 Szczegółowe zasady i warunki prawne Konkursu
- Przesłanie Zgłoszenia zgodnie z zasadami wskazanymi w § 3 ust. 3 Regulaminu jest równoznaczne z prezentacją danych identyfikacyjnych Uczestnika (nazwy użytkownika z serwisu Facebook) w komentarzu posta konkursowego na https://www.facebook.com/INGPolska/
- Uczestnicy mogą zgłaszać do Konkursu Zgłoszenia wyłącznie własnego autorstwa. Zabronione jest w szczególności wykorzystywanie cudzych Zgłoszeń.
- Zabronione jest zamieszczanie przez Uczestników w Zgłoszeniu jakichkolwiek treści, które naruszają dobre obyczaje, obowiązujące prawo lub naruszają jakiekolwiek prawa osób trzecich. Zgłoszenia zawierające takie treści nie będą dopuszczane do Konkursu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji w każdym czasie Zgłoszeń pod kątem zawartości treści zakazanych, o których mowa powyżej w ust. 2 i 3, a w razie stwierdzenia takich treści, do wykluczenia Uczestnika dopuszczającego się naruszeń, na każdym etapie Konkursu. W takim przypadku Uczestnik ma prawo złożenia reklamacji zgodnie z § 8 Regulaminu.
- Uczestnik ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenie autorskich praw majątkowych i/lub osobistych osób trzecich w związku z przesłanym Organizatorowi Zgłoszeniem.
- Zgłoszenia nie będą wykorzystywane przez Organizatora w prowadzonej działalności gospodarczej.
§7 Przetwarzanie danych osobowych
- ING Bank Śląski S.A. informuje, że jest administratorem danych osobowych Uczestników przetwarzanych w celu przeprowadzenia Konkursu. Uczestnik przekazuje dane dobrowolnie, jednak ich przekazanie jest, zgodnie z tym Regulaminem, wymogiem uczestnictwa w konkursie.
- Organizator przetwarza następujące dane Uczestników: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu komórkowego, nazwę użytkownika podaną w serwisie Facebook w celu związanym z przystąpieniem do Konkursu, wykonania praw i obowiązków związanych z Konkursem, a następnie w okresie archiwizacji. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do nich, prawo żądania ich sprostowania w przypadku, gdy są nieaktualne lub niezgodne z rzeczywistością. W przypadkach przewidzianych prawem ma prawo żądać ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo do przenoszenia danych oraz zgłoszenia sprzeciwu.
- Uprawnienia Uczestników i pozostałe informacje wymagane przepisami prawa o danych osobowych, w tym o Inspektorze Ochrony Danych Banku oraz organie nadzorczym tj. Prezesie Urzędu Ochrony Danych Osobowych, do którego można złożyć skargę, dostępne są pod linkiem: https://www.facebook.com/INGPolska/about_privacy_and_legal_info
§8 Reklamacje
- Uczestnik może złożyć reklamację:
a) w postaci elektronicznej:
- na skrzynkę e-mail: socialmedia@ing.pl,
- przez system bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, o ile Uczestnik jest użytkownikiem tego systemu, zgodnie z zasadami przewidzianymi w regulaminie systemu bankowości internetowej
b) ustnie:
- telefonicznie pod numerem 32 357 00 69 − dla telefonów stacjonarnych i komórkowych (koszt połączenia wg stawek operatora)
- osobiście w placówce bankowej
c) w postaci pisemnej:
- pocztą na adres ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, Super Circle Contact Centre, 40-086 Katowice,
- osobiście w placówce bankowej wykonującej tę czynność i powinien to zrobić niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności, które budzą jego zastrzeżenia.
- W treści reklamacji Uczestnik powinien podać swoje:
a) imię i nazwisko,
b) adres korespondencyjny lub e-mail, w zależności od wybranego sposobu odpowiedzi zgodnie z pkt. 3,
c) numer telefonu,
d) uzasadnienie reklamacji.
- Uczestnik może wybrać następujące sposoby odpowiedzi:
a) W postaci elektronicznej:
- przez system bankowości internetowej o ile Uczestnik jest użytkownikiem tego systemu, zgodnie z zasadami przewidzianymi w regulaminie systemu bankowości internetowej;
- na skrzynkę e-mail Uczestnika, wskazaną w zgłoszonej reklamacji,
b) w formie papierowej listem na adres korespondencyjny
- Organizator przesyła odpowiedź w sposób, jaki Uczestnik wybierze podczas składania reklamacji.
- Organizator udzieli odpowiedzi niezwłocznie - nie później niż 30 dni od daty otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w tym terminie, może on zostać wydłużony - nie może przekroczyć 60 dni od daty otrzymania reklamacji. Poinformujemy Cię o przyczynach opóźnienia, wskażemy okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji i przedstawimy nowy termin zakończenia postępowania reklamacyjnego.
- W trakcie postępowania reklamacyjnego Organizator może zwrócić się do Ciebie o przedstawienie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. W takim przypadku Organizator może się z Tobą skontaktować telefonicznie.
- W przypadku nieuznania reklamacji przez Organizatora Uczestnik ma prawo złożenia odwołania do Organizatora.
§9 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie https://www.facebook.com/INGPolska/ w opisie posta konkursowego, a uczestnik może przed przystąpieniem do konkursu oraz w trakcie jego trwania Regulamin pobierać, przechowywać i odtwarzać.
- Uczestnik może zrezygnować z udziału w Konkursie poprzez wysłanie e-maila na facebook-CC@ing.pl z informacją o takiej rezygnacji. Rezygnacja w przypadku zwycięzcy, powoduje utratę prawa do przyznanej nagrody, która pozostaje wówczas do wyłącznej dyspozycji Organizatora.
- Ewentualne spory w związku z realizacją Konkursu organizowanej przez Bank mogą być rozstrzygane w trybie pozasądowym. Wnioski można składać do:
- Rzecznika Finansowego, strona: www.rf.gov.pl. Rzecznik działa zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym;
- Arbitra bankowego działającego przy Związku Banków Polskich, strona: www.zbp.pl/dla-konsumentow/arbiterbankowy/dzialalnosc. Arbiter rozstrzyga spór i wydaje swoje orzeczenie zgodnie z regulaminem bankowego arbitrażu konsumenckiego.
- Konsument, który ma miejsce zamieszkania na terenie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w związku z realizacją Konkursu przez internet, ma prawo - w celu rozstrzygania sporów w trybie pozasądowym - skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów. Platforma ta nosi nazwę platformy ODR (skrót z języka angielskiego: online dispute resolution), i jest dostępna na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W trybie pozasądowym skargi rozpatrywać może tylko jeden z uprawnionych podmiotów ( zwany podmiotem ADR ) i tylko wówczas, gdy Bank i Klient indywidualny wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem. Wykaz podmiotów uprawnionych znajduje się na ww. stronie internetowej Platformy ODR. Powyższe nie narusza uprawnienia do skierowania wniosku do Arbitra bankowego albo Rzecznika Finansowego. O ile regulamin podmiotu ADR to przewiduje, Bank - w celu rozstrzygania sporów w trybie poza sądowym - może skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów i złożyć wniosek o wszczęcie takiego postępowania pozasądowego przeciwko klientowi, jeśli klient indywidualny oraz Bank wcześniej zgodzą się na rozpatrzenie sprawy przez określony podmiot ADR, zgodnie z jego regulaminem, a przepisy prawne wyłączają takiej możliwości.
- Konsument może również zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumenta (miejskiego lub powiatowego).
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem Konkursu jest sąd właściwy miejscowo ustalony zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.