Transkrypcja:
Polacy a zakupy w internecie
Czy wiesz, że…
W 2012 72% internautów przynajmniej raz dokonało zakupów online.
24,5% kupuje przez Internet kilka razy w miesiącu lub częściej.
Tylko 16% Polaków nie ma ochoty kupować w sieci, podczas gdy w całej UE średnia to 21%. Zawyżamy tym samym unijną średnią osób, które chcą kupować online.
Gdy Polak zdecyduje się na zakupy on-line…
…to z roku na rok wydaje na nie coraz więcej.
W 2012 roku Polacy zostawili w sieci 24 miliardy złotych!
2010 – 16 mld zł
2011 – 17,5 mld zł
Dlaczego kupujemy?
Wybierając się na jakiekolwiek zakupy, zależy nam najbardziej…
38,5% na oszczędzaniu pieniędzy
19,5% na poświęceniu na zakupy jak najmniejszej ilości czasu
16,5% na kupnie produktu najwyższej jakości
14,5% na przyjemnym spędzeniu czasu
Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą właśnie sklepy internetowe. Ich zwolennicy szczególnie doceniają:
58% możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu
61% ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach
52% duży wybór produktów
Przeciwnicy e-zakupów mają jednak swoje argumenty:
36% obawiam się, że oszuka mnie sklep
68% nie mogę dokładnie obejrzeć produktu
51% nie mogę dotknąć produktu
Choć konsumenci cenią sobie także tradycyjne zakupy…
78% możemy obejrzeć i przetestować produkty
53% nie płacimy za przesyłkę
38% kupujemy produkt tu i teraz bez czekania na przesyłkę
8% lubimy chodzić po sklepach
6% możemy negocjować cenę
…to aż 85% polskich internautów uważa, że zakupy on-line są w pełni bezpieczne.
Które e-sklepy wybieramy?
Szukając dobrego sklepu on-line, zwracamy uwagę, czy posiada on:
94% dokładne opisy i zdjęcia produktów
91% gwarancję bezpieczeństwa transakcji
78% szczegółowe informacje o siedzibie sklepu
77% duży wybór form płatności
90% szybką dostawę
86% pozytywne komentarze innych użytkowników na stronie sklepu
73% duży wybór produktów
Czego i gdzie szukamy?
Jako e-konsumenci najchętniej korzystamy z:
Kobiety |
vs |
Mężczyźni |
52,43% |
serwisów aukcyjnych |
47,57% |
56,14% |
e-sklepów |
43,86% |
50,66% |
porównywarek cen |
49,34% |
55,63% |
zakupów grupowych |
44,37% |
Przynajmniej raz kupiliśmy w internecie:
64,4% odzież, obuwie, dodatki
52,2% telefony i akcesoria
51,5% książki
45,2% artykuły dla domu i ogrodu
41,8% komputery
Jak płacimy za zakupy?
Rachunki za on-linowe szaleństwa regulujemy:
89% e-przelew, np. przez PayU
65,3% gotówka u kuriera (pobranie)
41,5% gotówka przy odbiorze w sklepie
85,4% przelew bankowy
44% gotówka u listonosza (lub na poczcie)
40% karta płatnicza on-line
Dlaczego sklepy w sieci to przyszłość!
30% Jesteśmy liderem pod względem dynamiki rozwoju e-commerce w Europie. Przez ostatnie lata polski rynek rośnie w tempie 30% rocznie!
Sprzedaż w Internecie to już 3,8% całości handlu detalicznego w Polsce!
Wartość rynku sprzedaży detalicznej w Internecie to ok.17,9 mld zł. W 2014 roku wzrośnie o prawie 50%, do wartości 26,6 mld zł!
Inni już wykorzystują ten potencjał…
W 2012r. do polskiego e-commerce dołączyło ponad 3000 nowych sklepów internetowych.
Już prawie 87% internautów planuje w przyszłości częstsze zakupy on-line.
…a jakim Ty e-klientem jesteś?
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.