Z pasją do…IT. Magda Żyta-Wójcik o chatbotach w pracy i czytaniu po pracy

Kontynuując cykl rozmów z Pionem TECH ING Banku Śląskiego, zaprosiliśmy do kolejnego spotkania naszą koleżankę Magdalenę Żytę-Wójcik. Tak, jak poprzednio Katarzyna Banaś spróbuje dowiedzieć się jak Magda postrzega pracę w środowisku TECH.

 

Kasia: Cześć Magda, dziękuję, że znalazłaś chwilę by ze mną porozmawiać. Jak to się stało, że jesteś dzisiaj z nami, bo ponoć jesteś od początku swojej kariery?

Magda: Na ostatnim roku studiów dostałam się na Praktyki z Lwem i zostałam na dłużej. Zaczynałam od pracy w jednostce biznesowej, w projekcie, który wdrażał nowe urządzenia do oddziałów. Wiązało się to z poznaniem wielu (na tamten czas) innowacyjnych technologii. Ciekawość nowych rozwiązań i chęć poznania IT od środka spowodowały, ze swoją ścieżkę rozwoju skierowałam w stronę IT.

 

Kasia:  Odważnie podążyłaś za zainteresowaniem zawodowym. Nie żałujesz obranej ścieżki?

Magda: Wcale! Dalej skupiam się na nowoczesnych technologiach.  Poszukuję, analizuję i testuję nowe formy komunikacji klienta z bankiem (zarówno w języku pisanym jak i mówionym) takie jak chatbot, voicebot. To bardzo ciekawy temat, pozwalający poszerzyć horyzonty nie tylko w zakresie innowacyjnych technologii, ale również w diagnozowaniu potrzeb klienta i sposobie jego komunikacji z instytucjami finansowymi.

 

Kasia: Chatbot i voicebot to tak zwany hot topic.  Zdradzisz nam coś więcej?

Magda: Chatboty i voiceboty to rozwiązania, które mają wspomóc pracę naszych specjalistów. Mają automatyzować proste i powtarzalne zadania lub procesy. Chcąc dostarczyć takich rozwiązań, musimy często przyjrzeć się całemu procesowi świeżym okiem. Zdarza się tak, że tworzymy proces od podstaw, tak aby był intuicyjny i łatwy w przebiegu.

 

Kasia: Co jest w botach dla Ciebie tak fascynującego?

Magda: To, jak wiele mogę się nauczyć w pracy z nimi! NLP (natural language procesing), utrzymywanie kontekstowości w botach, rozpoznanie mowy (speech recognition). Jedno ciekawsze od drugiego! Jednocześnie zdobywam też wiedzę w prowadzeniu złożonych projektów dot. wdrażania nowych technologii, które implikują na różne obszary czy aplikacje w banku. Być może wydaje się to trywialne, ale na przestrzeni lat bardzo dużo się nauczyłam.

 

Kasia: Twój obszar jest częścią dużego Pionu TECH, często współpracujecie z innymi jednostkami, realizujecie wspólnie wymagające projekty, jak go postrzegasz?

Magda: Tech to dla mnie ludzie, którzy chcą i lubią ze sobą współpracować. Oczywiście jak w każdej dużej rodzinie, czasami mamy różne spojrzenie na sprawy, czego skutkiem są gorące dyskusje. Ale to właśnie z różnorodności i z tych gorących dyskusji rodzą się potem pomysły i rozwiązania, które na co dzień pomagają naszym klientom.

 

Kasia: No ale nie samą pracą człowiek żyje. Co robisz po godzinach?

Magda: W większości mój wolny czas spędzam na zabawach z dzieckiem, ale jeśli już znajdę wolną chwilę dla siebie to uwielbiam czytać książki.

 

Kasia: Bardzo Ci dziękuje za tę rozmowę i życzę  kolejnych wyzwań w świecie IT! Do zgadania!