To uczucie, kiedy bank mówi do Ciebie po prostu…
1. Dlaczego upraszczanie języka komunikacji jest dobre i ważne?
- 4900 – tyle słów ma średnio umowa kredytowa w największych światowych bankach[1]
- 20 minut – minimum tyle czasu zajmuje jej przeczytanie
- 56% – tylko tylu Polaków wnikliwie czyta umowy przed ich podpisaniem[2]
- 12,4% – robi to później, a 3,5% wcale
- 40% – aż tylu Polaków przyznaje, że nie rozumie wszystkich zapisów w umowie, którą podpisali.
2. Prosty język oszczędza czas, znosi bariery, buduje zaufanie i pozwala podejmować świadome decyzje.
Dlatego w ING upraszczamy już od 2014 roku.
3. Prosty język w ING – liczby mówią same za siebie:
- 76 wzorów umów - tyle uprościliśmy do 2018 roku
- Ponad 3000 komunikatów – tyle uprościliśmy w latach 2014-2019
- Ponad 70% – tylu naszych pracowników zaprzyjaźniło się z zasadami prostego języka, a 30 zostało konsultantami i trenerami prostego języka.
- 5082 – tyle słów miała nasza umowa o otwarcie konta przed uproszczeniem (około 22 minut czytania)
- 2099 – a tyle po uproszczeniu (około 9 minut czytania).
- 44% – tylu naszych klientów uznało nasze nowe dokumenty za bardziej przejrzyste
- 41% – a tylu, że łatwiej w nich znaleźć potrzebne informacje.[3]
- 2 Certyfikaty
Tylu certyfikatów otrzymaliśmy od Pracowni Polskiej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego – za prosty język Moje ING oraz strony ing.pl
4. W 2019 roku zadebiutował nasz Prostomat – aplikacja, dzięki której pracownicy banku mogą sami upraszczać swoje teksty.
5. Efekt? W samym grudniu 2019 dzięki Prostomatowi uprościliśmy kolejne 2000 tekstów. Czyli tyle, ile nasz zespół uprościł „ręcznie” przez 4 lata projektu!
6. Klienci to doceniają! Widzimy to np. w badaniu marki (Kantar), w pytaniu o prosty język.
Co mamy w planach? Ha, dalej upraszczać! Po prostu
[1] Na podstawie analizy 2000 umów przez serwis CreditCards.com.
[2] Na podstawie badania, które przeprowadził Biostat na zlecenie IPF Polska spółka z o.o. w wrześniu 2019 roku wśród 1000 Polaków powyżej 18 roku życia.
[3] Test wyglądu nowej umowy przeprowadził dla nas TNS. Przeprowadzono wywiady (metodą CAWI) z 400 osobami w wieku 18-65 lat, korzystających z usług różnych banków.
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.