Przyszłość bankowości mobilnej - infografika

ING - infografika - Przyszłość Bankowości

źródło: Badanie Finansowy Barometr ING

Transkrypcja:

(tytuł) Przyszłość bankowości mobilnej

 

Kiedyś przyszłością bankowości była bankowość mobilna. Dziś jest to już jednak teraźniejszość, z której korzysta 72% Polaków

 

72% Polaków korzysta z bankowości mobilnej.

 

Średnia w Europie to 70%

(ilustracja)

 

 

Jesteśmy z niej zadowoleni i nie oczekujemy więcej. 82% Polaków deklaruje, że bankowość mobilna zaspokaja ich wszystkie potrzeby.

(ilustracja)

 

To najwyższy wskaźnik ze wszystkich państw objętych badaniem!


Polska – 82%
Holandia - 71%

Wielka Brytania – 62%
USA – 60%
Australia – 55%
 (ilustracja z wykresami)

 

 



Polacy pozytywnie oceniają wpływ bankowości mobilnej na swoje nawyki finansowe

 

  1. Polacy częściej sprawdzają stan konta
  2. częściej myślą o pieniądzach
  3. mają bardziej sprecyzowane cele finansowe

 

 

 

Jakich zmian w bankowości możemy spodziewać się w przyszłości? Na pewno biometrycznego logowania się. Już obecnie 27% Polaków deklaruje, że loguje się do banku za pomocą odcisku palca. Potwierdzają to dane z logowania się w aplikacji mojeING. W przyszłości ta liczba najprawdopodobniej wzrośnie.

 

Wykres

 

Polacy bardziej ufają tradycyjnym metodom logowania się, niż metodom biometrycznym,

81% dwustopniowe uwierzytelnianie

74% skomplikowane hasło

71% odcisk palca

54% rozpoznanie twarzy

43% rozpoznanie głosu

 

 



 

Otwarta bankowość - sposób na lepsze zarządzanie pieniędzmi w przyszłości

 

 

Otwarta bankowość pozwala klientom banków zgodzić się na udostępnienie swoich kont zewnętrznym podmiotom (tzw fintechom), które mogą pomóc np. :

 

  1. lepszym zarządzaniu budżetem

(ikonka)

  1. szybszym dokonywaniu płatności

(ikonka)

  1. spersonalizowanym doradztwie inwestycyjnym

(ikonka)

 

 

64% Polaków nie wie, że jeśli zechcą mogą udostępnić w ten sposób dane o swoim koncie.



Turcja 59%
Polska 64%
Holandia 70%
Australia 77%
Belgia 83%


ALE…

58% mieszkańców Polski korzysta z alternatywnych dostawców usług finansowych niż ich główny bank, więc potencjał do rozwoju otwartej bankowości jest duży
(ilustracja)

 

47% Polaków jest otwartych na robo-doradztwo w sprawach konsumpcyjnych, ale nie inwestycyjnych.
(ilustracja)

Sztuczna inteligencja może podpowiedzieć nam gdzie zapłacimy mniej za:
- prąd
- abonament telefoniczny

Pomimo to, aż 62% Polaków nie powierzyłaby inwestycji komputerowi, choć często powierza innym osobom (np. kupując jednostki funduszy inwestycyjnych).