Polacy chcą płacić kartą. Wykorzystaj to w biznesie!

Czasy, w których Twój klient trzymał pieniądze w skarpecie i skrupulatnie je wydzielał, już dawno minęły. Wycieczki do bankomatu czy banku po gotówkę na drobne wydatki stają się coraz rzadsze. Powód? Prawie wszędzie można płacić bezgotówkowo. Dlaczego nie u Ciebie?

Chciałbym zapłacić kartą

Ile razy to słyszałeś, obsługując klientów swojego food trucka, sklepu spożywczego czy stoiska na targu? Pewnie setki razy. Noszenie gotówki w portfelu nie jest już takie oczywiste jak dawniej, a Polacy chętniej korzystają z plastikowych pieniędzy. To, co zauważyłeś na podstawie własnych obserwacji, potwierdza także raport NBP.*

35 mln kart płatniczych w polskich portfelach to nie przypadek. Polacy płacą kartą już nie tylko przy okazji większych zakupów, ale także w osiedlowych sklepikach, puntach usługowych czy na targu. Możliwość zapłacenia za zakupy czy usługę przy pomocy karty zbliżeniowej bez konieczności wystukiwania pinkodu także nie jest bez znaczenia – 66% posiadaczy kart z tą funkcją przynajmniej od czasu do czasu z niej korzysta. Zastanawiasz się, kto płaci kartą? Jeśli myślisz, że tylko młody klient, jesteś w błędzie. Osoby starsze w wieku 55-64 lata coraz chętniej decydują się na płatność zbliżeniową, co potwierdzają badania. Nie dziwi więc fakt, że w 2009 roku transakcję bezgotówkową wybierało 54% klientów, a dzisiaj już 74%. 

Dlaczego klienci wybierają płatność bezgotówkową?

Zamiast się domyślać, zapytaliśmy kilku z nich co sądzą o transakcjach bezgotówkowych.

Do bankomatu, a tym bardziej do banku nigdy nie jest mi po drodze. Nie mam czasu na szukanie ich w okolicy. Bo niby po co miałbym to robić? Tam, gdzie kupuję albo się stołuję mogę zapłacić telefonem, a ten mam zawsze przy sobie, i problem z głowy!

- Janek, 27 lat

Nie lubię nosić przy sobie dużych sum pieniędzy, to budzi jakiś mój niepokój… Wolę płacić plastikiem – wiem, że nawet jak ktoś ukradnie mi torebkę, to tak szybko nie dobierze się do moich pieniędzy, a kartę mogę zablokować. No i to czekanie na wydawanie reszty przy kasie. Lekko irytujące...

-Anka, 35 lat

Czasami idę do bankomatu, ale to zdarza się rzadko, wtedy kiedy nie mam już wyjścia – na ryneczku albo u fryzjera nie zapłacę kartą. A szkoda. Mam swoją ulubioną fryzjerkę i chodzę do niej, ale nie ukrywam, że gdyby miała możliwość zapłacenia kartą byłoby wygodniej.

-Jolanta, 56 lat

Terminal płatniczy w ING Banku Śląskim

Jeśli chcesz, by Twój biznes się rozwijał, zadbaj o zadowolenie klienta. Polacy lubią mieć wybór – jeśli mają gotówkę, płacą gotówką, jeśli nie – chcą zapłacić kartą albo telefonem. Kiedy mogą to zrobić za pomocą mobilnego terminala płatniczego POS, nie odchodząc od swojego stolika w knajpce albo stojąc nad pęczkiem marchewek na targu, jest im wygodniej. Nie każ im szukać bankomatu, ale pokaż, że to właśnie u Ciebie mogą liczyć na wysoki standard obsługi – odwdzięczą się lojalnością i nie będą odwiedzać konkurencji.

Twój cel – ułatwienia w biznesie

Wszystkie poradniki traktujące o tym, jak prowadzić firmę mówią, że ważne są narzędzia a) do pozyskania nowych klientów b) ułatwiające prowadzenie biznesu. Jednym z nich jest mobilny terminal płatniczy. Dlaczego? Po pierwsze szybciej dotrzesz do swojego klienta i zadbasz o jego wygodę, po drugie – masz kontrolę nad transakcjami. Pieniądze z płatności przyjętych na terminalu są dostępne na koncie już następnego dnia. Możesz także sprawdzić online wszystkie operacje wykonane na terminalu. Do Twojej dyspozycji jest też wsparcie serwisowe, które działa 24 godziny na dobę. Rozwiązanie jest tanie – opłaty za mobilny terminal dla przedsiębiorców są coraz niższe w porównaniu do ubiegłych lat, a model zamówisz bezpiecznie przez internet. Jak to zrobić? Jeśli posiadasz konto firmowe w banku ING, wystarczy, że złożysz wniosek online lub zostawisz swój numer telefonu, by pracownik banku mógł się z Tobą skontaktować. Po podpisaniu umowy, kurier dostarczy Ci terminal. I gotowe!

Klient XXI wieku ceni sobie nie tylko jakość sprzedawanego towaru albo usługi, ale także zawraca uwagę na wygodę obsługi i oszczędność czasu, a te gwarantują mobilne terminale płatnicze. Wykorzystaj płatność kartą w swoim biznesie i zyskaj! 

*Wszystkie dane liczbowe w tym artykule zostały zaczerpnięte z raportu „Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego” – badanie przeprowadzone na zlecenie NBP przez dr hab. Dominikę Maison z Uniwersytetu Warszawskiego w 2016 roku 

Kw:

terminale płatnicze 2900, mobilne terminale płatnicze 40, terminal pos 720, płatność zbliżeniowa 210, płatność kartą 480, jak prowadzić firmę 210, skuteczna sprzedaż 140, zachowania konsumentów 140, transakcja bezgotówkowa 390