Nie masz sklepu internetowego? Możesz jeszcze zacząć sprzedaż online przed sezonem zakupowym

Przed nami święta zakupów online, czyli Black Friday, Cyber Monday, a niedługo potem gwiazdka i nowy rok - najgorętszy sezon zakupowy. Według najnowszych badań Think Forward Initiative Grupy ING i partnerów projektu, przeprowadzonych na przełomie października i listopada, 45% Polaków zamierza wydać na tegoroczne święta tyle samo, co w zeszłym roku, a 54% większość zakupów zrobi online.

Jak odnaleźć się w obecnej sytuacji, gdy nie czujesz gotowości do założenia sklepu internetowego, a sprzedaż odbywa się głównie w internecie?

Jeśli:

  • - oferujesz usługi,
  • - prowadzisz sklep stacjonarny,
  • - chcesz zacząć sprzedawać w internecie na niewielką skalę,

jest dla ciebie rozwiązanie: płatności online imoje, z którego mogą korzystać również te firmy, które nie posiadają sklepu internetowego. Dzięki funkcji linków płatniczych, prosto i w czasie rzeczywistym rozliczysz zdalną sprzedaż.

 

Sprzedawaj online – wypróbuj linki płatnicze. Oferta specjalna 0zł przez 3 miesiące  

 

To rozwiązanie znacznie wygodniejsze niż przelew tradycyjny. Twój klient nie musi wpisywać żadnych danych do przelewu – płaci jak w sklepie internetowym. Ty dostajesz od razu potwierdzenie płatności i masz porządek w rozliczeniach. Gdyby trzeba było wypłacić ewentualny zwrot, będzie to proste i zautomatyzowane.

Jak skorzystać z naszego rozwiązania i czy jest ono dla ciebie?

Zobacz gdzie możesz je wykorzystać:

  • Sklep stacjonarny i zdalna sprzedaż

Zastanów się, co w tym okresie może cieszyć się szczególnym zainteresowaniem kupujących. To czas na kupowanie nie tylko dla siebie, ale także na szukanie prezentów dla bliskich. Sprzedajesz własne wyroby? Doskonale! Łatwiej będzie się wyróżnić. Weź także pod uwagę, co ze swojego asortymentu jesteś w stanie wysłać klientom, gdyby złożyli zamówienie e-mailem lub telefonicznie.

Zareklamuj się! Poinformuj o ofercie potencjalnych klientów – również tych w najbliższej okolicy. Pierwsza fala epidemii pokazała, że internet pomógł dotrzeć różnym biznesom właśnie do lokalnych odbiorców. Świetnie sprawdzają się tu grupy w serwisach społecznościowych, które skupiają użytkowników z danej dzielnicy czy miasta i pozwalają na zamieszczanie reklam.

Mierz siły na zamiary. Przemyśl, jak dużą sprzedaż możesz zrealizować w ten sposób, tzn. obsłużyć „ręcznie” zamówienia, nadać przesyłki. Realny plan pozwoli wywiązać się z zamówień i uniknąć rozczarowania klientów.

  • Usługi

W nowej rzeczywistości usługi odkryły internet i nieźle się w nim odnalazły.

Nawet jeśli twoja praca wymaga bezpośredniego spotkania z klientami, możesz ich skusić ofertą online. Zastosuj formułę „taniej w przedsprzedaży” lub zaoferuj vouchery w atrakcyjnych cenach. Pobierając teraz opłatę za usługi, które zrealizujesz w najbliższej przyszłości, możesz poprawić bieżącą płynność finansową.

A może świadczysz ten rodzaj usług, który dziś z powodzeniem można realizować online? Szkolisz, trenujesz, pomagasz innym rozwiązywać problemy? Jeśli się jeszcze nie odważyłeś, zacznij działać również w internecie! Dzięki temu, możesz dotrzeć do klientów z odległych miejscowości, a z płatnościami imoje rozliczenie załatwisz od ręki, bez czekania na zaksięgowanie tradycyjnych przelewów.

O co musisz zadbać, żeby się udało?

  1. Daj znać klientom
  • Jeśli twoja firma posiada stronę internetową, poinformuj o uruchomieniu zdalnej sprzedaży na stronie głównej. Przygotuj listę produktów z opisami i cenami.
  • Jeśli posiadasz adresy e-mailowe klientów oraz ich zgody na marketing, wyślij informacje o ofercie dostępnej online.
  • W mediach społecznościowych pisz o sprzedaży online na profilu firmy. Jeśli twoja firma nie ma jeszcze swojego profilu/fanpage’a, w prosty sposób go założysz – to niezbędne minimum, jeśli chcesz zaistnieć online. Możesz przygotować posty, z których będziesz kierować do oferty na stronę internetową (jeśli ją posiadasz) albo zaprezentować każdy produkt czy usługę w osobnym poście. Skorzystaj też z reklamy w grupach tematycznych.
  • Pamiętaj, by jasno określić, jak wygląda proces zamówienia. Możesz zdecydować się na przyjmowanie zamówień e-mailem, telefonicznie lub poprzez popularne komunikatory. Jeśli oferujesz fizyczne produkty, opisz także opcje dostawy i ich koszty.
  • Podejmij wyzwanie i wypróbuj płatną reklamę np. na Facebooku, zaczynając od niewielkiego budżetu.

 

  1. Zabezpiecz dostawy

Przeanalizuj, jaki będzie najlepszy sposób dostawy dla twojego produktu (jakie będą przeciętne wartości przesyłek, ich wagi, czy wymagają dodatkowego zabezpieczenia delikatnej zawartości, itp.). Możesz skorzystać z tradycyjnej poczty, kurierów, paczkomatów. Możesz również zaoferować odbiór osobisty, jeśli masz odpowiednie warunki (np. sklep stacjonarny) i aktualna sytuacja na to pozwala. 

Pamiętaj, że wystarczy kilka paczek dziennie by kurier przyjechał po nie osobiście. Warto zapoznać się z platformami kurierskimi, które pośredniczą w takich usługach i agregują oferty różnych przewoźników. W paczkomacie z kolei możesz nadać przesyłkę bezpośrednio o każdej porze dnia i nocy, bez czekania w kolejce.

Zaopatrz się w materiały do pakowania i adresowania przesyłek. Upraszczaj ten proces jak tylko się da – zwróć uwagę na uniwersalne opakowania, które można dostosować do rozmiaru przesyłki – dostosowując go do zawartości oraz np. tzw. kangurki, czyli małe przeźroczyste, samoprzylepne kieszonki, w których można umieścić dane adresowe odbiorcy. Pozwoli to na ograniczenie czasu przygotowania przesyłek.

  1. Udostępnij płatności wygodne dla klientów i dla Ciebie

Tu z pomocą przychodzą linki płatnicze imoje.

 

Jak działa imoje?

  1. Podpisujesz umowę na płatności (konieczne jest posiadanie konta firmowego w ING Banku Śląskim). Standardowo płacisz jedynie prowizję od danej płatności w naszej bramce imoje, ale przez 3 miesiące od podpisania umowy prowizji nie pobieramy.
  2. Udostępniamy ci konto twojej firmy w panelu płatności.
  3. Dla danej transakcji wprowadzasz niezbędne dane – e-mail odbiorcy, kwotę, nadany przez siebie numer zamówienia.
  4. Następnie generowany jest link. Kopiujesz link i wysyłasz do klienta e-mailem, SMSem, komunikatorem (np. na FB)
  5. Klient po kliknięciu w link wchodzi bezpośrednio na stronę płatności imoje, gdzie widzi numer swojego zamówienia oraz dostępne formy płatności online: BLIK, przelewy natychmiastowe, karty.
  6. Ty i klient otrzymujecie potwierdzenia opłacenia zamówienia – jak w sklepie internetowym.
  7. Następnego dnia roboczego masz na koncie w ING 100% utargu.

 

Poznaj przykłady wykorzystania linków płatniczych w biznesach naszych klientów i skontaktuj się z nami, żeby wypróbować linki płatnicze imoje >>>