Bibliografia:
http://www.egospodarka.pl/50430,Na-co-dzieci-wydaja-swoje-kieszonkowe,1,39,1.html
Transkrypcja:
Mamo, tato dostanę kieszonkowe? Infografika
Dzieci, pieniądze i my
Rozmowa to podstawa.
Tylko 47% rodziców w Polsce rozmawia z dziećmi o finansach, oszczędzaniu i zakupach.
Domowa edukacja finansowa to najczęściej: Zachęcanie do odkładania do skarbonki - 63%. Nagradzanie maluchów za oszczędzanie - 40%. W dalszej kolejności: pokazywanie, jak robić zakupy, jak reagować na promocje; jak oceniać produkty.
37% rodziców nieświadomie kształtuje u dzieci niewłaściwe postawy.
17% - płaci dzieciom za obowiązki domowe; 16% - płaci za dobre oceny; 15% - nie pozwala swobodnie wydawać kieszonkowego.
Mamo, tato, dostanę kieszonkowe?
75% rodziców w Polsce daje dzieciom kieszonkowe.
Regularnie – 34% (21% - co miesiąc; 13% - raz w tygodniu). Nieregularnie, w zależności od potrzeb - 53%. W formie prezentu - 53%. W ogóle/tylko na konkretne potrzeby - 15%.
Większość rodziców decyzję o dawaniu kieszonkowego podjęło samodzielnie.
Samodzielnie - 61,3%. Na prośbę dziecka - 21.3%. „Bo dostają inne dzieci” - 9,4%. Bo sami dostawali kieszonkowe od rodziców - 8%.
Dzieci w Polsce mogą liczyć średnio na ok. 60 zł miesięcznie.
Młodzież 15 - 18 lat - średnio 82 zł. Młodsze nastolatki - 43 zł. Dzieci 4-6 lat - 22 zł.
Największe kieszonkowe otrzymują dzieci w Warszawie. 25% - ponad 200 zł miesięcznie.
Do dziecięcych skarbonek trafiają pieniądze nie tylko od rodziców.
44% dzieci uzyskuje kieszonkowe z innych źródeł. W tym: 66% od dziadków, 23% od innych krewnych. 18% z pracy. 10% za dodatkowe obowiązki.
Dzieci w Polsce wydają w sklepach i sklepikach 285 mln zł miesięcznie.
Młodsze dzieci najchętniej wydają kieszonkowe na słodycze.
Słodycze - 61%. Napoje - 37%, Czasopisma i komiksy - 27%. Na kartę/abonament komórkowy - 21%.
Priorytety nastolatków są trochę inne.
Wygląd (ubrania, kosmetyki) - 35%. Telefon komórkowy - 33%. Rozrywka (kino, koncerty, kluby) - 16%.
Dzieci czynnie uczestniczą w wydawaniu pieniędzy rodziców.
Zdanie maluchów bierzemy pod uwagę przy zakupie słodyczy, jogurtów, serków, napojów gazowanych i zabawek
Nastolatki (15-18 lat) mają dużo do powiedzenia przy wyborze: smartfona (77%), miejsca rozrywki (61%), gier komputerowych 55%.
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.