Gry komputerowe - kasa podana na...SPODKU. Infografika

esport-infografika.png

 

Bibliografia:

https://www.statista.com/chart/15699/are-esports-real-sport/

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-02-12-newzoo-global-esports-market-will-exceed-USD1-billion-in-2019

https://www.statista.com/statistics/490522/global-esports-market-revenue/


Transkrypcja:

Kasa podana na…. spodku

W gry komputerowe gra prawie co czwarty mieszkaniec Ziemi.

Liczba graczy na świecie to 2 miliardy. 16 milionów ludzi gra w Polsce.

Gry komputerowe to najbardziej dochodowa gałąź branży rozrywkowej.

Materiały nt. gier to najczęściej umieszczane i najchętniej oglądane wideo w sieci.

            Średnia długość filmu/           Średni czas oglądania: Fashion          15 min /6 min; Nauka 16 min/            6 min; Gaming           35 min /7 min; Hobby 14 min            /4,3 min; Vlogi           17 min /7 min; Rozrywka       9 min/ 3,8 min.

Press Start. Poznaj świat e-sportu

Rynek e-sportu jest wart już ponad 1 miliard dolarów.

2012 – 130 mln; 2014 – 194 ml; 2015 – 325 mln; 2016 – 493 mln; 2017 – 655 mln; 2018 – 865 mln; 2019 – 1096 mln; 2022 – 1790 mln USD.

Największe wpływy zapewniają sponsorzy.

Sponsorzy: 456,7 mln. Producenci gier: 95,2 mln. Prawa medialna: 251,4 mln. Bilety i merchandising: 103, 7 mln. Reklamodawcy: 189.2 mln.

Najwięcej na e-sporcie zarabiają gracze w Chinach.

Chiny – 51 991 605 $; USA – 47 228 953 $; Korea Południowa – 44 037 191 $; Szwecja – 18 923 438 $; Kanada – 10 104 684 $; Dania – 9 998 830 $; Niemcy – 8 171 932 $; Ukraina – 7 760 200 $; Rosja – 7 260 875 $; Francja – 6 673 144 $.

Level 1. E-sport vs. sport tradycyjny.

Round 1

Zdaniem 37% młodych ludzi e-sport nie różni się niczym od „zwykłego” sportu.

Widziało, czytał lub słyszało o e-sporcie 34%/59%. Uważa e-sport za sport 18%/37%. Ogląda zawody e-sportowe: 17%/37%. Uczestniczy w e-sporcie. 6%/14%.

Round 2

Zwycięzcy Mistrzostw Świata w Fortnite zarobili więcej niż triumfatorzy Wimbledonu.
Fortnite – 3 000 000 $; Wimbledon – 2 900 000 $.

Round 3

W USA aż 2 wydarzenia e-sportowe znajdują się w Top 10 imprez z największą pulą nagród.

World Series – 66 000 000; US Open Tennis -  53 000 000 $; FedEx Cup – 35 000 000 $; Dubai World Cup Night – 27 250 000 $; The International – 25 500 000 $; US Open – Golf 12 000 000 $; The Masters – 11 000 000 $; Super Bowl – 9 200 000 $
Stanley Cup – 7 000 000 $; Lol World Finals – 6 450 000 $

Level 2. Polska: ładowanie map…

E-sport ma w Polsce aż 3 mln fanów.  1 mln USD – p ula nagród w IEM Katowice; 200 tys. osób odwiedzi imprezę.

You Win!