ING Bank Śląski i Natalia Hatalska, blogerka i ekspertka w dziedzinie kampanii marketingowych, połączyły siły. Wspólnie prezentujemy rozwiązania, dzięki którym relacja człowiek – maszyna może wkrótce przypominać relację człowiek – człowiek. Efektem współpracy są filmy wideo, które rzucają nowe światło na hasło naszego banku, „Liczą się ludzie”.
ING I TRENDINSIGHTS 2016
To cykl pięciu odcinków wideo, pokazujących najważniejsze trendy technologiczne dotyczące m.in. takich obszarów, jak sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, egzoszkielety czy robotyka. Bohaterami filmów są przedstawiciele polskich start-upów, którzy pracując nad komercyjnymi zastosowaniami technologii, wpisują się w poszczególne trendy. Projekt stanowi kontynuację wydawanego od 2011 roku i uznanego w branży TrendBooka, w którym Natalia Hatalska prezentuje najważniejsze trendy w danym roku. ING Bank Śląski został partnerem strategicznym nowego cyklu wideo.
ANNA WAŚNIOWSKA Z ING BANKU ŚLĄSKIEGO: Które z Twoich trendowych przewidywań się sprawdziły?
NATALIA HATALSKA: W 2011 roku pisałam między innymi o life streamingu w kontekście takich urządzeń, jak kamera, która założona na szyję co sekundę bez naszego udziału robi zdjęcie tego, co się wokół nas dzieje. Ta technologia była wtedy wykorzystywana np. w terapii osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Obrazy utrwalone kamerą miały im przypomnieć, co się w ciągu dnia działo. Dziś po pięciu latach life streaming jest jak najbardziej trendem wiodącym, tyle że on ewoluował w stronę takich serwisów, jak Periscope czy Snapchat, gdzie cały czas na bieżąco rejestrujemy nasze życie.
Pięć lat temu pisałam o mobilności. W tamtym czasie użycie smartfonów było na poziomie 11 proc. Dzisiaj praktycznie żyjemy w świecie mobilnym. Pisałam też o ekranach dotykowych i sterowaniu gestem. To są te rzeczy, które się już dzieją. W 2013 roku pisałam o internecie rzeczy. To trend rozwijający się, ale się sprawdza.
A.W.: A czy któreś z Twoich przewidywań nie sprawdziły się albo okazały się zbyt słabe?
N.H.: Zdecydowana większość trendów się sprawdziła. Co do niektórych to nie wiemy, w którym kierunku podążą. Mam tu na myśli wszelkiego rodzaju urządzenia ubieralne. Pisałam też o internecie miejsc, czyli beaconach. Widać tu odmienne tendencje. Na świecie wykorzystywane są głównie przez sieci handlowe, sklepy, a w Polsce urzędy miast czy muzea. Dwa-trzy lata temu głośno było o druku 3D. Nie pisałam o nim, bo według mnie nie przełoży się na rynek konsumencki. I się nie myliłam. Dzisiaj w swoich domach nie mamy drukarek 3D.
A.W.: Jak tropisz trendy?
N.H.: Różnie. Mam swoje narzędzia, ale głównie to analiza danych. Można obserwować to, o czym piszą media, inwestycje największych graczy, takich jak np. Mark Zuckerberg.
A.W: W którą stronę świata patrzysz?
N.H.: Na Stany Zjednoczone, ale także na Izrael, który jest na drugim miejscu, jeśli chodzi o innowacje na świecie. W Europie to Berlin i kraje skandynawskie.
A.W: Czy hasło naszego banku „Liczą się ludzie” wpisuje się w trendy w bankowości?
N.H.: Jak najbardziej. Obserwuję to w komunikacji od lat. Takim punktem przesilenia był kryzys finansowy w 2008 roku. Szukając partnera, zwróciłam uwagę na ING Bank Śląski i „Liczą się ludzie”. To doskonały przykład na to, jak banki się zmieniają, stawiając człowieka w samym centrum.
A.W: Kogo chcesz inspirować?
N.H.: Dzisiaj każda firma jest technologiczna. Ja piszę oczywiście o technologiach z perspektywy konsumenta. Specjalnie dla TrendBooka robiłam badania dotyczące postrzegania technologii i okazało się, że ponad 50 proc. respondentów interesuje się nowymi technologiami. Oznacza to, że każda firma bez względu na branżę, docierając do użytkownika, powinna brać pod uwagę rozwiązania technologiczne. W związku z tym myślę, że TrendBook może być ciekawy dla wszystkich firm, które poważnie traktują swoich użytkowników.
TO DUŻA WARTOŚĆ
Natalia jest wyjątkowo uważnym obserwatorem i trafnie dobiera tematy. Jej Trendbooki to dla nas duża wartość, ponieważ dają pogląd, w którym kierunku podąża świat. Jako ING wspieramy ten projekt, bo choć motywem przewodnim są nowe technologie, to pokazuje on, że najważniejsze jest ich wykorzystanie w służbie człowieka.
Grzegorz Borowiecki
menedżer ds. marketingu
Departament Komunikacji Marketingowej
Pobierz Trendbook:
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.