Sezon urlopowy to czas, w którym miejsce wielce poważnych dokumentów, raportów i sprawozdań zajmują lżejsze lektury. Podpowiadamy, które tytuły mogą stać się cennym źródłem życiowych inspiracji nie tylko dla przedsiębiorców!
1. „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” - Malcolm Gladwell
Skąd biorą się najlepsi piłkarze świata? Dlaczego The Beatles stali się najsłynniejszym zespołem w dziejach? Co sprawiło, że Bill Gates stał się milionerem? Książka Malcolma Gladwella nie pozostawia złudzeń - talent to nie wszystko. „Poza schematem…” nie jest poradnikiem - to zbiór historii sukcesów osadzonych w szerokim kontekście psychologicznym i społecznym, które zmuszają do autorefleksji. Ich bohaterowie nie są przedstawieni jako niedościgłe wzorce, a efekty splotu złożonych okoliczności, które potrafili twórczo wykorzystać.
2. „Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces” - Howard Schultz
Autor tej książki zasłynął kontrowersyjną decyzją o zamknięciu wszystkich lokali popularnej sieci kawiarni w 2008 r. To właśnie ona stała się początkiem wielkiej rewolucji, która ze Starbucksa uczyniła światowego kawowego giganta. O ile styl narracji prowadzonej w książce bywa miejscami zbyt „amerykański”, to na uwagę zasługuje przyjęta przez autora perspektywa. To historia właściciela, a nie prezesa, lidera a nie szefa. Na uwagę zasługuje także przedstawione w książce podejście do zmian nakazujące uwzględniać przede wszystkim ludzi - pracowników, partnerów, klientów. W nich bowiem kryje się potencjał zmian, które przynoszą prawdziwy sukces.
3. „Gucci. Prawdziwa historia dynastii sukcesu” - Patrizia Gucci
Autorka jest przedstawicielką czwartego pokolenia rodu Guccich. Jej książka to osobista, często emocjonalna historia rodziny oraz jednej z najbardziej znanych włoskich marek na świecie. Nie brakuje w niej wielu bolesnych momentów, które miały wpływ nie tylko na relacje rodzinne Guccich, ale także na losy ich firmy. To słodko-gorzka historia kobiety sukcesu, w której radość tworzenia pięknych przedmiotów przeplata się z wielkim poświęceniem. Czy jesteście gotowi je podjąć, by zrealizować swoje biznesowe marzenia?
4. „Prawdziwa historia sukcesu Dietricha Mateschitza, twórcy Red Bulla” - Wolfgang Furweger
Nazwisko Mateschitz stoi za jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek naszych czasów. Die Red Bull Story to opowieść o człowieku, który zrewolucjonizował światowy biznes napojów energetycznych, partnerował najbardziej znanym eventom świata oraz czołowym zespołom i postaciom świata sportu. To pierwsza i jedyna książka, dzięki której możemy bliżej poznać słynącego ze swojej prywatności austriackiego geniusza marketingu i odkryć, co dodało skrzydeł jego przedsięwzięciom!
5. „Co widział pies i inne przygody” - Malcolm Gladwell
Dlaczego jest tylko jeden rodzaj ketchupu? Czego twórca pigułki antykoncepcyjnej nie wiedział o kobietach? Czemu tylko feministka mogła stworzyć modę na farbę do włosów? Co właściwie widział pies? Malcolm Gladwell, od którego rozpoczęliśmy naszą listę, ma rzadki talent do zadawania niecodziennych pytań o codzienne, otaczające nas zjawiska i przedmioty. „Co widział pies…” to zbiór tekstów, które ukazały się pierwotnie na łamach „New Yorkera”. Pełno w nim niesamowicie ciekawych obserwacji, pomysłów i inspirujących postaci - niekoniecznie znanych z pierwszych stron gazet. Autor udowadnia nam, że przełomowe idee nie są oparte na wiedzy tajemnej, ale bardzo często biorą się z niezwykle prostych spostrzeżeń. A to największa zachęta do podjęcia własnych poszukiwań!
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.