04-08-2021 11:06
Dzień dobry, otrzymałam wczoraj sms o treści ,,Nie masz wystarczającej kwoty na koncie twojej karty *[cztery ostatnie cyfry numeru karty]. Zasil konto, aby zapłacić. Kwota...)."
Nie mam stałego zlecenia na podaną w smsie kwotę ani nie próbowałam tego dnia wykonać transakcji na taką sumę pieniędzy. Kilka dni temu faktycznie przez nieuwagę próbowałam zapłacić kartą za zakupy, których cena przewyższała kwotę na koncie (niestety nie pamiętam, czy była to akurat suma podana we wczorajszym smsie).
Natomiast nigdy wcześniej nie otrzymałam smsa z banku z kilkudniowym 'opóźnieniem', ponadto nigdy nie otrzymałam smsa o takiej treści. Czy jest to jedynie forma phishingu, czy może powinnam się obawiać o bezpieczeństwo swojego konta? Miałam niedawno przypadek telefonu od oszusta podającego się za dział bezpieczeństwa ING (dzwoniącego teoretycznie z numeru infolinii ING), co zostało zgłoszone w oddziale. Nie otrzymał on ode mnie żadnych danych ani nie zainstalowałam na jego prośbę żadnej aplikacji.
Z jednej strony, w treści smsa nie podano żadnego linka, nie ma informacji o 'dopłacie do przesyłki' itp., a nadawca to teoretycznie ING. Z drugiej strony, sms przyszedł wieczorem, forma wiadomości wydaje mi się nie przystawać do innych smsów z banku, a w treści podano jedynie cztery ostatnie cyfry numeru mojej karty.
Infolinia oraz czat są oczywiście niedostępne, za każdym razem spotykam się z komunikatem o braku dostępności specjalisty w tym momencie.
04-08-2021 11:20
Dzień dobry, mieliśmy wczoraj wieczorem usterkę i wysłaliśmy jeszcze raz zdublowane powiadomienia. Przepraszamy za tę sytuację!
04-08-2021 11:34
Pisze Pani o wysłaniu powiadomień jeszcze raz, natomiast wczorajsza wiadomość była pierwszą tego typu, którą otrzymałam (nigdy wcześniej nie dostawałam takich smsów). Rozumiem, że mimo wszystko jest to faktycznie informacja z banku i nie muszę się obawiać o bezpieczeństwo konta?
Prawdę mówiąc zdziwiło mnie, że bank podaje w treści jedynie 4 ostatnie cyfry numeru karty (we wcześniejszych wiadomościach podawane były również cztery początkowe cyfry) oraz dokładną sumę nieudanej transakcji (zdarzało mi się już wcześniej próbować zapłacić kwotę wyższą, niż posiadane środki na koncie, a nigdy nie spotkałam się z taką praktyką).
04-08-2021 11:40
Mieliśmy wczoraj sytuację, gdzie błędnie wysłaliśmy powiadomienia PUSH i wiadomości SMS do klientów. Podejrzewam, że wiadomość, którą otrzymałaś jest także wynikiem tej sytuacji.
Jeśli chcesz to potwierdzić, to skontaktuj się z nami:
- na czacie po zalogowaniu do Mojego ING,
- pod numerem 32 357 00 12.
Obecnie mamy wzmożony ruch, dlatego czas oczekiwania jest dłuższy niż zazwyczaj.
04-08-2021 11:48
Rozumiem, dziękuję za informację.
Dziękujemy za opinię i przesłane sugestie. Historycznie – pierwsze wyciągi i potwierdzenia transakcji w Moim ING były kolorowe (logo i kwoty), ale ze względu na głos klienta zostały dość szybko zmieni
... 25-11-2024Podajemy tę informację na naszej stronie internetowej https://www.ing.pl/. Przewiń stronę do pola Aktualności i tam znajdziesz wpis "Zmiany w Przelewach BLIK".
25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
4 | |
4 | |
3 |