06-05-2017 20:53
Witam,
Od dawna jestem klientem banku ING.
Miałem również styczność z wieloma innymi, wiodującymi na polskim rynku bankami.
Chciałbym podzielić się moją sugestią która być może ułatwi wielu klientom korzystanie z Waszych usług.
Chodzi mi mianowicie o 2 sposoby logowania, które co by tu nie owijając w bawełnę, dobrze sprawują się u konkurencji a poza tym przyciągają młodszych klientów.
Pierwszym z nich i uważam że najważniejszym jest logowanie własnym loginem. Jest to naprawdę duże ułatwienie zważywszy na to że w dobie komputerów tych haseł i loginów trzeba pamiętać coraz więcej a ujednolicenie loginu we wszystkich poratalach / usługach u młodych odbiorców jest równie ważna.
Drugi natomiast to logowanie odciskiem palca do aplikacji mobilnej. Niby nic a jednak jest to swego rodzaju komfort.
Mam nadzieję że ktoś weźmie pod uwagę moje powyższe "wypociny" i poprze mnie, chociażby we własnym loginie.
Pozdrawiam i życzę wielu oszczędności,
Damian
07-05-2017 20:57
Aktualnie logowanie przy użyciu Touch ID (odcisku palca) jest możliwe dla posiadaczy iPhone'a z systemem iOS w wersji od 9.0. Czytnik linii papilarnych dla Androida wprowadzimy jeszcze w tym roku.
Pomysł możliwości zmiany loginu na dowolny, przekażemy do zespołu zajmującego się bankowością internetową.
08-05-2017 08:16
@eaglo0nw któym banku "wiodącym" masz możliwość utworzenia konta w systemie bankowości internetowej z własnym loginem?
Z mojej wiedzy ten sposób zakładania kont użytkowników został, lub jest w fazie, wycofywania. Własne loginy zmiejszają poziom bezpieczeństwa.
Jeśli o mnie chodzi to polityka przydzielania loginów w ING i tak jest "tolerancyjna" względem np. banków, które przydzielają ciąg 8-miu liczb, których zapamiętanie zajmuje trochę czasu.
08-05-2017 18:49
@Konto usunięte
Witaj ! Oczywiście mówiąc o loginie trochę uprościłem swoje rozumowanie.
Chodzi mi o "aliasy" do logowania.
Głównymi bankami posiadająymi tego typu opcje są :
-PKO BP
-Millenium
-Mbank
Polega to na tym iż w trakcie rejestracji konta otrzymuje się oczywiście nadany z góry login (identyfikator).
Jednakże powyżej wspomniane banki mają możliwość nadania swojego aliasu służącego do logowania się do bankowości internetowej.
Poważniejsze sytuacje, chociażby kontakt telefoniczny, wymagają już podania swojego identyfikatora.
Z tego co mi wiadomo żaden z tych banków nie ma zamiaru wycofania tej opcji.
Powiedz mi, co jest bezpieczniejsze. Jeden stały login który jest podatny na przejęcie przez osobę niepożądaną czy własny alias który w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa można samemu we własny sposób zmienić ? Poza tym jest to alias wyłącznie do logowania.
Bardzo ciężko, wręcz nie możliwym jest zmiana swojego identyfikatora w banku bo wiąże się to na ogół z blokadą kont.
Nie wiem jakie masz doświadczenia z zakresu bankowości w innych bankach ale uwierz mi że jest to o wiele lepsze rozwiązanie.
Powiedzmy że bezpieczeństwo bankowe jest moim małych hobby z którego kilka lat temu pisałem pracę licencjacką
08-05-2017 18:51
08-05-2017 19:59
Po Twoim poście zainteresowałem się tematem i znalazłem jeszcze plusbank z tego typu funkcjonalnością (aliansy).
Mnie właśnie chodziło o loginy. Gdzie we wniosku o założenie dostępu do systemu wprowadzasz własny, przez siebie wymyślony.
Banki bez własnej polityki zakładania kolejnych loginów pozwalał założyć np. login jankowalski dla Jan Kowalski.
Często zdarzało się, że takie loginy były blokowane przez osoby trzecie. Nie koniecznie byli to hackerzy czy złodzieje. Robiono to dla zabawy.
Przestawało być zabawnie gdy bank pobierał opłatę za odblokowanie. Wtedy powstawały spory. Dziś analiza przyczyny blokady jest dużo bardziej szczegółowa i reklamację można szczegółowo przeanalizować. Niemniej banki zmieniły sposób, przyjęły własne polityki i klient nie ma (nie miał?) nic w tej sprawie do powiedzenia.
"Pakiety startowe".
Oczywiście, że w każdym przypadku, także tym jaki nadawane są loginy w Moje ING można pokusić się o "blokadę".
Pozdrawiam.
08-05-2017 21:26
Ale dochodząc do konkluzji chyba przyznasz rację że aliasy to nie jest taki głupi pomysł ?
Uprości pewne procedury logowania jak również zapewnienie użytkownikowi większe możliwości pod względem bezpieczeństwa / samodzielnej zmiany aliasu w przypadku naruszenia prywatności (oczywiście w przypadku kiedy oryginalny login pozostanie nieujawniony).
Chyba każdy z nas wypowiadający się na tym forum stara się w jakiś sposób pomoc rozwijać bankowość ING poprzez pomysły a niekiedy i krytykę
08-05-2017 21:56
Przyznaje Ci rację.
Naświetliłeś mi punkt widzenia z innej strony. Systemy banków, które wymieniłeś "testowałem" jakiś czas temu i nie przypominam sobie aby wtedy miały taką funkcjonalność. Najlepsze jest Twoje uzsadanienie propozycji. Z punktu bezpieczeństwa faktycznie ma to sens.
I lajke
09-05-2017 00:15
Więc w takim wypadku trzeba teraz nagłośnić pomysł, być może uda się nam osiągnąć cel, który moim zdaniem jest naprawdę przydatny i ciekawy
Dla czytających nasz powyższe powyższe konkluzje i przemyślenia, prosimy o like aby zwrócono na nas uwagę
Pozdrawiam !
23-12-2021 23:01
4 lata i nic...ing nie pochyliło się nad tematem. Jest to banalnie proste w implementacji ale jednak dalej tego nie mamy. Własny login name to nie dość, że wygoda ale dodatkowo element przywiązania klienta do serwisu. Zobaczymy czy kiedykolwiek ing to uruchomi.
Pozdr,
n.
To przyglądajcie się i szybko wprowadzajcie Dzisiaj IKE, ETFy oraz zagraniczne rynki to podstawa. Jeśli się nie mylę, to dzisiaj każda wasza licząca się konkurencja ma wyżej wymienione usługi w swoic
... 27-11-2024Nie chce zakładać nowego wątku.
Naprawcie te bilety. Restart telefonu nie poprawia sytuacji. Zamknięcie całkowicie apki ING również.
Bilet zaraz po zakupie można podejrzeć. Natomiast później (np na żąda
... 27-11-2024To, że ktoś nie umie drukować to od razu argument, że logo ING nie w kolorze? Przecież tylko głównie o logo chodzi.
Jakoś w mBanku mamy w kolorze do dzisiaj
27-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
4 | |
4 | |
3 |