Odpowiedz

Dzień dobry,

dlaczego w ING w dalszym ciągu nie ma żadnej weryfikacji dwuetapowej podczas logowania do bankowości ? W innych Bankach trzeba zatwierdzić logowanie np w aplikacji mobilnej Banku. A w ING jedyne co to podaje login którego nawet nie mogę zmienić, 5 znaków z hasła (bo oczywiście bezsensownego maskowania hasła nie można wyłączyć, żadnego bezpieczeństwa to nie dodaje. Dobrze, że chociaż w menedżerze haseł da się do odpowiednio skonfigurować, żeby uzupełniał z automatu odpowiednie pola). I po podaniu 5 znaków z hasła od razu jestem na koncie, nawet jak loguje się na innym komputerze to ING nie prosi o 2FA.

 

Cieszę się, że w maju ING doda obsługę kluczy U2F, na pewno je dodam do konta, ale dlaczego teraz nie można potwierdzić logowania w aplikacji ING ? Inna sprawa dlaczego nie można ustawić na stałe autoryzacji wszystkich operacji w aplikacji ING tylko większość operacji potwierdza się mniej bezpiecznymi SMS-ami? Emotikon: Smutny

Odpowiedz
0 Lajków
b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
26
02-04-2023
Wiadomość 1 z 3 (4 448 wyświetleń)

Re: Brak 2FA

Nieustannie pracujemy i rozwijamy rozwiązania, które chronią finanse i które są zgodne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. W połowie roku, oprócz klucza U2F wprowadzimy silne uwierzytelnienie podczas każdego logowania przez przeglądarkę internetową. Oznacza to, że oprócz loginu i hasła, poprosimy o uwierzytelnienie drugim faktorem (kod sms, potwierdzeniem w aplikacji mobilnej, a dla posiadaczy klucza zabezpieczeń U2F wyłącznie potwierdzenie tą metodą). Kolejną zmianą będzie możliwość dodania swojej przeglądarki jako zaufanej. 

 

Wszystkie zmiany i zabezpieczenia będziemy wprowadzali etapowo. Na bieżąco będziemy informowali, kiedy dane rozwiązanie wejdzie w życie. Zachęcamy do śledzenia informacji.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
177
41
23-04-2018
Wiadomość 2 z 3 (4 373 wyświetleń)

Re: Brak 2FA

W takim razie to zmienia postać rzeczy, nigdzie nie widziałem info o wprowadzeniu silnego uwierzytelnienia, widziałem tylko info o dodaniu kluczy U2F.

 

Byłoby by jeszcze super gdyby można było wymusić bezpieczniejszą autoryzację przez aplikację. SMS są mało bezpieczne- od duplikatu karty SIM zaczynając, przez zainstalowanie aplikacji z dostępem do SMS, aż po  odczytanie SMS przez osobę która ma nasz telefon (wystarczy błędnie skonfigurować blokadę ekranu i kody autoryzacyjne będą widoczne na zablokowanym tel...)  Aplikacja mobilna pod tym względem wygrywa, bo nie da się jej aż tak łatwo przejąć, wymaga zazwyczaj kodu PIN / biometrii. 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem było ustawienia klucza U2F do zatwierdzania każdego logowania, a do autoryzacji operacji wyłącznie aplikacja mobilna, czy będzie taka opcja ?

 

Mam też nadzieję, że umożliwicie dodanie większej ilości kluczy (min 3-4 sztuki) tak żeby dało się z tego rozwiązania rozsądnie korzystać Emotikon: Mrugający

b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
26
02-04-2023
Wiadomość 3 z 3 (4 345 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Problem z płatnościami zbliżeniowymi

Płatności zbliżeniowe telefonem działają, ale nie działa płatność zbliżeniowa gdy używam samej karty. Oczywiście plątności zbliżeniowe są włączone w aplikacji, a kart nie jest ani uszkodzona ani pękni

...

25-07-2024
Re.: Zablokowane konto internetowe - brak możliwości używania konta w jakikolwiek sposób

Jakiś powód blokady został podany?

Może chodzi o Urząd Skarbowy. Od jakiegoś czasu coraz częściej słyszę o nagłym zablokowaniu konta w różnych bankach.

25-07-2024
Re.: Zablokowane konto przez dział bezpieczenstwa

Myślałam że jesteście fajnym bankiem zmieniam zdanie o was serio sumienia nie macie tylko opłaty brać za konto potraficie a jak klient chce coś by szybko było to robicie co chcecie ciekawe jak by wam ...

25-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy