07-03-2016 14:02
A miałaś może "obietnicę", że w dniu dzisiejszym wydana zostanie decyzja wstępna?
Ja przyznam, że do tej pory czekałem cierpliwie, ale w moim przypadku (wniosek złożony 04.02, wniosek w centrali 10.02) najpierw otrzymałem zapewnienia, że decyzja wstępna będzie po 15 dniach roboczych (licząc nawet od 10.02), następnie, że po 18 dniach roboczych (czyli dzisiaj), ale jak dotychczas odpowiedzi brak.
Spodziewam się więc kolejnego przełożenia terminu
07-03-2016 14:15
widzę że mamy dokładnie takie samy czasy składania wniosku i rejestracji w centrali. u mnie w pierwszej wersji miało być do 11 dni roboczych, a potem do 16 dni (mieliśmy miec decyzje w zeszły czwartek). w piątek babka z biura kredytowego "interweniowała" i powiedzieli, że decyzja będzie dziś lub jutro. czyli teoretycznie powinnam zacisnąć zęby i czekać do jutra, ale prtzestaję wierzyć że moment otrzymania decyzji nast ąpi.
sprzedający mieszkanie nas bardzo naciskają bo sami muszą sobie kupić nowe mieszkanie. jeśli nie dostaniemy ostatecznej decyzji do końca miesiąca to zadatek nam przepadnie ......... dlatego jestem w lekkim stresie
07-03-2016 14:22
Rzeczywiście wspomniała, że dziś "lub jutro"?
W takim razie zapewne i ja poczekam do jutra, oczywiście przy dobrych wiatrach. Dzisiaj już wykluczam jakąkolwiek decyzję, bo jak do tej pory nie otrzymałem jeszcze alertu z BIK, a analiza też przecież musi chwilę zająć, już po sprawdzeniu BIKu.
Natomiast z szerszej perspektywy - do końca marca to już na pewno ta sprawa musi się rozwiązać - raczej aż tak złego scenariusza bym nie zakładał
07-03-2016 14:27
okładnie ponoć dziś lub jutro ....
A były jeszcze jakieś problemy z systemem że nagle nasz wniosek przestał być widoczny w czwartek dla doradcy. w piątek był już widoczny, ale nie był widoczny dla Pani z infolinii ING. mam nadzieję że nie ma to związku z przedłużaniem się czasu procesowania.
Mógłbyś mi wyjaśnić krótko o co chodzi z tym BIKiem? kiedy pierwszy raz o tym słyszę, ale jestem laikiem
07-03-2016 14:32
BIK - Biuro Informacji Kredytowej.
Jest to organizacja przechowująca dane o kredytobiorcach i ich zadłużeniu. Prowadzi bazę danych, która jest aktualizowana przez banki i instytucje finansowe w Polsce.
Każdy bank sprawdza BIK przed wydaniem decyzji - po prostu chce się dowiedzieć czy nie jesteś zadłużona, czy nie skłamałaś we wniosku. Ponadto BIK udostępnia tzw. scoring czyli punktową ocenę ryzyka dla danego klienta.
Alert BIK, o którym wspomniałem, to funkcjonalność BIK, która umożliwia informowanie klienta o zapytaniach ze strony banków. Może np. służyć do tego aby się dowiedzieć czy ktoś przypadkiem nie złożył wniosku o pożyczę za Ciebie. Może jednak się przydać w tym przypadku, tj. aby dostać informację, że bank Cię sprawdza, co jest z reguły nierozłącznie związane z analizą wniosku o kredyt hipoteczny.
Konto BIK jest darmowe na 2 miesiące, można pobrać 1 raport bezpłatnie. W tym czasie alerty też są bezpłatnie.
07-03-2016 15:07
dzięki za wyjaśnienie! JA chyba się pokuszę o zadzwonienie na infolinię (chociaż tam informacja zawsze jest szczątkowa). jeśli coś się u mnie zmieni, to będę tutaj na pewno pisać!
07-03-2016 15:39
Widzę, że jest nas więcej z 10 lutego bez odzewu... też już słyszałem kilka wersji - najpierw dwa tygodnie, potem 15 dni roboczych, teraz 18, a dzisiaj już nawet nie pytam... też czekam na alert z BIK-u, ale jak do tej pory nie przyszedł, więc przestaję się łudzić, że jutro pójdziemy o krok dalej. Ciekawe tylko jak ma się do tego 25-dniowy termin na decyzję ostateczną...
07-03-2016 18:09
oj widzę że wkurzonych nie brakuje ??? w dobie gdzie banki konkurują o klienta - jestem zaskoczona takim olewaniem ludzi !!! najpierw 14 dni potem że potzrebują jeszcze tydzień , potem że w piatek a w piatek że w poniedziałek ? a jak juz mamy poniedziałek to słyszę że nie wiadomo kiedy - JAJA - NORMALNIE JAJA !!!!!
07-03-2016 19:22
Paulina, a miałaś jakąś informację z dzisiaj? Coś Ci powiedziano?
08-03-2016 08:38
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024