Odpowiedz

Łączenie funduszy

Witam, mam pytanie natury technicznej: 1.  mam otwarte dwa konta NN Zrównoważone, jak mogę je połączyć abym widział je zsumowane. Ta druga pozycja powstała gdy zamieniałem z Lokacyjnego na Zrównoważony a miałem już  wcześniej zakupiony Zrównoważony.

2. Jak zlikwidować konto zerowe powstałe po w/w  zamianie funduszy?

Pozdrawiam.

Odpowiedz
0 Lajków
mirgol1982
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
17-07-2018
Wiadomość 1 z 2 (4 937 wyświetleń)

Re: Łączenie funduszy

mirgol1982  poniżej odpowiadam na Twoje pytania.

1. Połączenie funduszy
Nie ma technicznej opcji połączenia dwóch funduszy inwestycyjnych. Rozwiązaniem jest przeniesienie (zamiana) środków, ale na inny fundusz NN Investment Partners.

Po zalogowaniu do systemu Mojego ING wybierz:
- Moje finanse
- dany fundusz
- Opcje - Zamień

Za pomocą tej funkcji możesz wybrać fundusz docelowy (fundusz, na który przeniesiesz środki).
Na liście funduszy zobaczysz tylko fundusze jednego towarzystwa.
Fundusze z symbolem parasola dają Ci możliwość przeniesienia środków bez podatku od zysków kapitałowych (19%).
W przypadku funduszu NN Zrównoważony dotyczy to wszystkich funduszy w ramach NN Parasol FIO.
Transfer środków na inne fundusze spoza grupy NN Parasol FIO skutkuje w przypadku osiągnięcia zysku - pobraniem podatku.
Zamianę między funduszami przeprowadzisz bez opłat dystrybucyjnych (w bankowości internetowej).
W procesie zmiany ustalasz czy przenieść część czy całość środków (można zaznaczyć opcję - Zamień wszystko).

Innym rozwiązaniem jest oczywiście sprzedaż jednostek uczestnictwa na jednym funduszu a po zaksięgowaniu środków na koncie, złożenie dyspozycji kupna. Sprzedaż wiąże się jednak z pobraniem podatku od zysku. 

2. Rejestr zerowy
Jeśli po sprzedaży/zamianie wartości rejestru funduszu wynosi 0,00 PLN - nie jest on likwidowany automatycznie.
W bankowości internetowej możesz jednak skorzystać z opcji - Ukryj fundusz. 
 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1100
222
07-06-2017
Wiadomość 2 z 2 (4 887 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Płatności telefonem przez aplikację ING

Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Huawei. Okazało się, że nie mogę aktywować płatności telefonem . z czego wcześniej korzystałem bez problemu na telefonie Honor i Oppo. Po wielu próbach udałem się

...

16-02-2025
Re.: Hasło maskowane - pozwólcie nam je wyłączyć!

ING jako bank chwalę, za komunikację, relatywnie dobry UI,

ale z minusów to zazwyczaj ostrzegam przed tym maskowanie.

 

Rozumiem, że dla większości ludzi to jest dobry dodatkowy mechanizm bezpieczeństwa

...

16-02-2025
Problem z logowaniem do Moje ING po dodaniu nowego telefonu

Witam, Wczoraj dodałem nowy telefon do aplikacji Moje ING, otrzymałem SMS-a, że ze względów bezpieczeństwa moje bankowość internetowa została zablokowana. Próbowałem ją odblokować, ale pojawiał się bł

...

14-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy