Zmieniamy się dla Was!

W maju w nowej osobistej bankowości internetowej Moje ING wprowadziliśmy kolejne funkcje, dzięki którym bankowanie jest jeszcze prostsze. Poznaj pięć z nich.

Pracując nad nowym systemem, cały czas zbieramy opinie użytkowników. Sugerują oni, które funkcje są dla nich najistotniejsze i powinny zostać wprowadzone w pierwszej kolejności. Przeczytaj o 5 nowościach, które, według użytkowników, są najważniejsze.

1. Przelew walutowy

W nowej osobistej bankowości internetowej wprowadziliśmy możliwość wykonania przelewu walutowego. Po wejściu w zakładkę „wykonaj transakcję”, należy wybrać z listy rachunek, który zostanie obciążony oraz typ przelewu - „przelew walutowy”. Następnie pojawi się formularz pozwalający na realizację przelewu europejskiego lub zagranicznego.

Po wpisaniu numeru rachunku w formacie IBAN należącego do odbiorcy z kraju Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinu, Norwegii lub Szwajcarii, wybraniu waluty transakcji EURO oraz uzupełnieniu pozostałych danych przelewu, następuje identyfikacja czy transakcja klasyfikuje się jako przelew europejski, którego koszt wynosi tylko 5 zł. Jeśli rachunek odbiorcy znajduje się w innym kraju niż wymienione powyżej lub waluta transakcji jest inna niż EURO transakcja realizowana jest jak zwykły przelew zagraniczny.

Dodatkowo, w ramach wykonywanej transakcji, użytkownik otrzyma informacje na temat opłat i prowizji, jakie zostaną pobrane z jego rachunku lub jakimi zostanie obciążona kwota transakcji przed jej wysłaniem do odbiorcy. Wszystko to jeszcze w czasie wykonywania przelewu.

2. Pobieranie listy transakcji

Kolejną nową funkcją jest eksport listy transakcji w formacie PDF lub CSV. Jej pobranie będzie możliwe zarówno z poziomu historii zbiorczej, jak i historii wybranego rachunku. W pobranym pliku (zarówno PDF, jak i CSV) pojawią się następujące informacje:

  • Nazwa dokumentu, data i godzina wygenerowania pliku,
  • Dane użytkownika, nazwy oraz numery rachunków, dla których lista została wygenerowana,
  • Informacje o wszystkich zastosowanych filtrach (np. filtr daty, kwoty, typu transakcji, rodzaju transakcji, fraza wpisana w polu wyszukiwarki,
  • Podsumowanie pobranej listy transakcji, tj.: liczba wszystkich transakcji, suma uznań i obciążeń,
  • Lista transakcji z historii, spełniających wybrane kryteria, ze szczegółami, kwotą transakcji i (opcjonalnie) dostępnym saldem po danej transakcji.

3. Zaplanowane transakcje

Sekcja „Zaplanowane” to nowe narzędzie, które pomaga w świadomym zarządzaniu pieniędzmi. Przede wszystkim umożliwia prezentowanie, zarządzanie i planowanie przyszłych transakcji, zarówno tych cyklicznych, jak i pojedynczych.

Przede wszystkim użytkownik znajdzie w niej informacje o przyszłych spłatach rat związanych z kredytami/pożyczkami. Oprócz tego, ma możliwość podglądnięcia szczegółów transakcji oraz przejścia do harmonogramu spłat. W zestawieniu znajdują się także zlecenia stałe np. rachunki za prąd, telefon itp. Korzystając z opcji „zarządzaj/zakończone” możliwe jest ponowne utworzenie dyspozycji stałego zlecenia z wykorzystaniem poprzednich parametrów.

Zupełnie nową funkcją są „regularne transakcje”. Na podstawie analizy dokonywanych transakcji, przedstawione są informacje o wykonywanych cyklicznie płatnościach, które nie są aktualnie zlecone przez użytkownika. Dotyczy to płatności, które prawdopodobnie powinny zostać wykonane w najbliższym czasie. Dodatkowo, bezpośrednie z tego poziomu, jest możliwość przejścia do procesu wykonania przelewu lub zdefiniowania stałego zlecenia. Kolejną dodatkową opcją jest funkcja, w ramach której pojawia się informacja o zbliżających się płatnościach, wynikających z aktywnych poleceń zapłaty. Prezentowane tam są termin płatności, odbiorca oraz kwota z ostatniej, wykonanej w ramach polecenia zapłaty, transakcji.

W kolejnych etapach wprowadzone będą także:

  • Prezentacja pozostałych zdarzeń finansowych np. spłaty karty kredytowej, składka ubezpieczeniowa itp,
  • Prezentacja zdarzeń finansowych np. daty upływu ważności produktów,

4. Zastrzeżenie dokumentów

Kolejna funkcja, na której zależało użytkownikom, żeby została szybko wdrożona, to zastrzeżenie dokumentów tożsamości w systemie. Jest to związane z bezpieczeństwem, a tego typu kwestie są dla nas priorytetowe. Zależało nam na jej wprowadzeniu przy najbliższej aktualizacji nowej osobistej bankowości internetowej.

Po aktualizacji, użytkownik może zastrzec paszport i/lub dowód osobisty (polski, a także zagraniczny) pod warunkiem, że jest on zapisany w kartotece oraz posiada wprowadzoną i aktualną datę ważności w systemie.

5. Historia zleceń

Od maja w osobistej bankowości Moje ING jest dostępna informacja o wysłanych zleceniach oczekujących na realizację. Ponieważ wraz z aktualizacją systemu pojawiła się możliwość zakupu funduszy inwestycyjnych, jest to szczególnie istotna funkcja do ich obsługi oraz śledzenia ich realizacji. Dzięki temu użytkownik na bieżąco ma dostępne wszystkie najważniejsze informacje dotyczące swoich inwestycji.

Na każdej stronie produktu pojawiają się informacje o zleceniach oczekujących na realizację, takich jak dokupienie, sprzedaż czy zamiana funduszy inwestycyjnych. Dodatkowo, wybierając dowolny z nich, system daje możliwość bezpośredniego przejścia do wybranego procesu. Wystarczy śledzić podpowiedzi systemu, aby nigdy nie przegapić istotnej transakcji.

To tylko niektóre z wprowadzonych funkcji w nowej osobistej bankowości internetowej Moje ING, które pojawiły się w ostatnim czasie. Ponieważ prace nad systemem cały czas trwają, w kolejnych miesiącach wprowadzone zostaną kolejne funkcje, o które pytają użytkownicy. Będą to między innymi:

  • Produkty dla przedsiębiorców,
  • Analiza wydatków dla kilku kont osobistych (zarówno właścicielskich, jak i pełnomocniczych),
  • Budżet dla kilku kont osobistych (właścicielskich i pełnomocniczych).

Cały czas zbieramy też opinie i sugestie użytkowników, dlatego liczymy na wasze wsparcie w dalszej pracy nad Moje ING.

Zacznij korzystać

Komentarze