Specjalistyczne platformy handlowe B2B

Firmy, aby skutecznie konkurować między sobą i wyróżniać się na rynku, , muszą dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia i bieżących potrzeb swoich kontrahentów. Dzięki nowoczesnym i specjalistycznym rozwiązaniom, jakimi są platformy B2B, część procesów związanych z prowadzeniem firmy można przeprowadzić szybciej, wygodniej, a przede wszystkim taniej niż dotychczas. Platformy handlowe pozwalają również łatwiej znaleźć partnera biznesowego, przeprowadzić proces sprzedażowy lub zakupowy czy też zaprezentować swoją firmę.

Platformy B2B to systemy informatyczne, które usprawniają i pozwalają zautomatyzować procesy związane z prowadzeniem zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych i średnich firm. Dostęp do platform ograniczony jest do użytkowników biznesowych, a warunki rejestracji oraz regulamin określane są przez właściciela platformy.

Dlaczego warto?

Korzystanie z platform dedykowanych do obsługi procesów biznesowych daje liczne możliwości i niesie za sobą wymierne korzyści:

1. Wygodna i efektywna obsługa sprzedaży i zakupów

Platformy umożliwiają przeprowadzenie pełnego procesu zakupowego bądź sprzedażowego, począwszy od jego rozpoczęcia, poprzez wyszukanie odpowiednich produktów i partnerów, aż do zakończenia i rozliczenia transakcji. Użytkownikom udostępniane są  wybrane funkcje co daje możliwość samodzielnej i nieograniczonej czasowo realizacji transakcji handlowych przez 24 godziny na dobę 365 dni w roku. Dostęp do bieżącej oferty produktowej, czytelnych katalogów produktów i wyszukiwarek ofert pozwala na optymalizację dostaw i efektywne zarządzanie zapasami oraz obniża koszty ich magazynowania. Rozwiązania zastosowane na platformie zmniejszają także w dużym stopniu prawdopodobieństwo pomyłek w składaniu zamówień, zmniejszają liczbę osób angażowanych w proces obsługi transakcji handlowych oraz skracają czas ich realizacji. Możliwość przeglądania historii transakcji i zamówień oraz statusu obecnie realizowanych zleceń zapewnia również poczucie bezpieczeństwa.

Platformy udostępniają ponadto narzędzia zapewniające integrację z systemami finansowo–księgowymi, umożliwiającymi dokonywanie płatności online, a także generowanie i wydruk dokumentów księgowych.

2. Sposób na pozyskiwanie nowych klientów i informacji o rynku

Korzystanie z platform dla firm ułatwia budowanie sieci kontaktów biznesowych z nowymi podmiotami, które mogą być zarówno dostawcami, jak i odbiorcami oferowanych przez nas produktów lub usług. Platforma umożliwia  pobieranie i gromadzenie informacji o naszych partnerach biznesowych np. o stosowanych przez nich warunkach dostawy czy terminach płatności. Udostępnia również narzędzia ułatwiające zarządzanie kontaktami np. terminarze spotkań czy historie kontaktów.

Platforma B2B jest również źródłem informacji o potencjalnym zainteresowaniu oraz bieżącym zapotrzebowaniu na konkretne produkty bądź usługi.

3. Dodatkowa promocja i marketing

Platformy B2B są doskonałym narzędziem komunikacji i marketingu. Rejestrując się na platformie możemy przedstawić informacje o swojej firmie i jej ofercie szerokiej grupie odbiorców. Uczestnictwo na platformie przyspiesza i umożliwia lepszą komunikację z partnerami biznesowymi, daje możliwość ich profilowania oraz kontrolowania standardów wymiany handlowej.

Jedną to dostępnych na naszym rynku platform handlowo-aukcyjnych jest Aleo.

Aleo to pierwsze na polskim rynku tak kompleksowe i zaawansowane narzędzie do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Z platformy mogą korzystać firmy reprezentujące różne branże takie jak: usługi, produkcja, handel.

Aleo umożliwia między innymi:

  • prowadzenie elektronicznego postępowania zakupowego (przetargi);
  • organizowanie aukcji zakupowych i sprzedażowych;
  • prezentacje katalogu swoich produktów i usług;
  • negocjacje ceny;
  • przekazanie do finansowania konkretnych faktur;
  • pozyskanie rzetelnych kontrahentów;
  • potwierdzenie własnej wiarygodności.

 

 

Źródło zdjęcia: Shutterstock.com

Komentarze