Wszystkie te firmy są bardzo znane w Polsce i brzmią zagranicznie, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że powstały na rodzimym rynku. Oto 5 polskich biznesów, które zasięgnęły do słowników innych krajów, co było jedną z przyczyn ich sukcesu.
Jedna z najbardziej znanych sieciówek modowych w Polsce jest… polska. Reserved, chociaż brzmi co najmniej brytyjsko, należy do gdańskiego przedsiębiorstwa LPP (który swoją drogą jest też właścicielem takich sklepów jak House, Sinsay czy Mohito). Tendencja używania zagranicznych nazw jest bardzo popularna wśród polskich marek modowych, bo jak się okazuje rodzimymi firmami są też m.in. Monnari, Simple, Big Star, Top Secret, Diverse i Wittchen.
Sprzęt elektroniczny produkowany przez Kruger&Matz (radia samochodowe, smartfony, głośniki) wcale nie jest niemiecki, ale taka nazwa powoduje konkretne skojarzenia: solidne wykonanie i tradycja. W rzeczywistości Kruger&Matz powstał w 2010 roku i należy do polskiej spółki Lechpol z Garwolina. Nazwa wzięła się od pieca Gallien-Krueger, którego przed laty używał do grania na gitarze brat Zbigniewa Leszka, prezesa przedsiębiorstwa.
Gino Rossi sprzedaje eleganckie obuwie oraz akcesoria, a wielu klientów marki jest przekonanych, że mają do czynienia z włoską tradycją. Trochę w tym prawdy, bo przedsiębiorstwo założyli Polacy i Włosi, a nazwa pochodzi od imienia i nazwiska jednego z udziałowców. Na tym jednak włoskie „pochodzenie” się kończy – marka została założona w Słupsku na początku lat 90. i tam do tej pory wytwarzane są prawie wszystkie jej produkty. Zagraniczna nazwa miała odpowiadać na sytuację na polskim rynku i dać Polakom namiastkę zachodu.
Masz pomysł na firmę? Przetestuj go i sprawdź, co sądzą o nim Twoi potencjalni klienci
Właścicielem restauracji Bierhalle jest firma QLT Restaurant & Bar sp. z o.o., którą założyli Jerzy Becz i Roman Gościk. Ich lokale wcale nie są niemieckie, a jedynie stylizowane na takie – właściciele pomysł podpatrzyli u źródła i postanowili przenieść go na polski rynek. Co ciekawe, zarówno receptury warzonych w Bierhalle piw, jak i sprzęt pochodzą oryginalnie z Niemiec.
BRW założone zostało w Chmielku, wsi w powiecie biłgorajskim, przez Tadeusza Chmielnika. Meble produkowane przez firmę, które obecnie są sprzedawane w ponad 40 krajach (w tym w USA) zaczynały jako produkty sprzedawane na targowiskach. Nazwa została wybrana celowo i po to, by klienci myśleli, że firma jest zagraniczna i bardziej się nią zainteresowali. Z początku meble miały być też produkowane tylko w tych trzech kolorach.
Fot. Fotolia
Źródła:
http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/274354,1,najbardziej-tajemniczy-polski-milioner-wlasciciel-black-red-white.read
https://pl.wikipedia.org/wiki/Black_Red_White
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/10-polskich-marek-ktore-udaja-zagraniczne/bvw80w
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zagraniczne-jest-lepsze-Polskie-firmy-z-obcymi-nazwami-7227033.html
http://next.gazeta.pl/pieniadz/56,136158,16201564,Myslisz__ze_kupujesz_w_zagranicznym_sklepie__Mylisz.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bierhalle
http://mrfashion.pl/gino-rossi/
http://innpoland.pl/119485,polskie-firmy-i-marki-ktore-nazwami-udaja-zagraniczne
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.