Polacy na zakupach online w zagranicznych sklepach - infografika

infoGFX-zakupy-za-granica CONTENT (1).jpg

 

Transkrypcja:

46% e-konsumentów w Polsce robi zakupy w zagranicznych sklepach*

 

*przynajmniej jeden zakup miedzy wrześniem 2021 a sierpniem 2022

 

Najczęściej zagraniczne zakupy online robią ludzie młodzi

 

Pokolenie Z - 57%

Pokolenie Y - 54%

Pokolenie X - 40%

Baby Boomers - 30%

 

Na zakupy u zagranicznych dostawców Polacy zwykle decydują się kilka raz w roku

 

Raz na 2-3 miesiące - 25%

Ran na 4-6 miesięcy - 24%

 

Co Polacy kupują poza granicami kraju?

 

Odzież, buty i torby - 50%

Elektronika - 26%

Zabawki, przedmioty hobbystyczne i do majsterkowania - 26%

Kosmetyki - 25%

Biżuteria i zegarki - 20%

Gry online i video - 12%

Usługi streamingowe - 9%

 

Gdzie Polacy kupują najchętniej?

 

Chiny - 63% (kobiety 56%; mężczyźni 44%)

Unia Europejska - 36% (kobiety 42%; mężczyźni 58%)

Wielka Brytania - 16%

USA - 15%

Azja Południowo-Wschodnia - 8%

 

Jak Polacy płacą za zagraniczne zakupy?

 

Szybki przelew bankowy  - 41%

Karta kredytowa - 21%

W inny sposób - 38%

 

Najczęstsze przyczyny niekupowania w zagranicznych sklepach

 

Wszystkie potrzebne rzeczy można kupić w Polsce - 39%

Długi czas dostawy - 35%

Chęć wspierania rodzimych sprzedawców - 22%

Obawy dotyczące zwrotów - 22%

Obawy dotyczące reklamacji - 22%

Wysokie koszt dostawy (w tym podatków) - 20%

 

Zasady bezpiecznych zakupów w zagranicznych sklepach przez internet

 

  • Sprawdź wiarygodność sklepu, np. dzięki publikowanym w sieci opiniom
  • Upewnij się, że wiesz, co kupujesz - niektóre sklepy (zwłaszcza azjatyckie) mogą oferować towary nieoryginalne lub niedopasowane do europejskich standardów
  • Zwróć uwagę na „symbole bezpieczeństwa”: znak kłódki czy pasek adresu zaczynający się od “https://„
  • Korzystaj ze sprawdzonych metod płatności: karty lub szybkich przelewów
  • Nie ufaj niespodziewanym wiadomościom e-mail lub przez komunikatory, np. WhatsApp
  • Nigdy nie podawaj swoich danych płatniczych/osobowych poza autoryzowanymi aplikacjami/stronami.
  • Sprawdzaj koszty przesyłki oraz warunki zwrotu i reklamacji

 

Infografika na podstawie Badania ARC na zlecenie PayU S.A., zrealizowanego w dniach 31.08.2022 - 7.09.2022