Czyny znaczą więcej niż słowa, dlatego nie chcemy biernie obserwować negatywnych zmian w naszym otoczeniu. W końcu to, co my, wszyscy Polacy mamy ze sobą wspólnego, to powietrze. Dlatego działamy! Rozpoczęliśmy kampanię na rzecz czystego powietrza. Zanim jednak do telewizji i internetu trafiły nasze spoty, zmiany zaczęliśmy od siebie.
W 2016 roku zaproponowaliśmy swoim pracownikom akcję „Kultura OFF’owa”. Celem programu nie było bynajmniej pokazanie walorów muzyki alternatywnej.
Chodziło o redukcję śladu węglowego, zużycia energii i wody o 20% do 2020 roku. Okazało się, że pracownicy ING Banku Śląskiego chętnie przyjęli inicjatywę i już widać pierwsze efekty: zdecydowanie zmieniliśmy nawyki w zakresie oszczędzania wody i energii. Pomogły w tym między innymi edukacyjne ekonaklejki, które na stałe wpisały się już w wystrój przestrzeni biurowych. Nad regulatorami temperatury przypominają jak optymalnie ustawiać temperaturę w biurze. W aneksach kuchennych, na czajnikach i dystrybutorach wody podpowiadają by nie marnować wody i nalewać jej tyle, ile potrzeba.
Akcja miała zmienić podejście pracowników do: korzystania z klimatyzacji latem i zimą, oraz ograniczenia zużycia energii elektrycznej i wody. I udało się! Przestrzegając zasad „Kultury OFF’owej” zdecydowanie zmniejszyliśmy zużycie energii elektrycznej, ale to nie wszystkie działania na rzecz czystego powietrza. Część podróży służbowych zastąpiły wideokonferencje, a do dyspozycji pracowników, którzy muszą udać się na spotkania z klientami mamy flotę ekologicznych samochodów.
W ramach inicjatywy Pomarańczowy rower przy naszych placówkach sukcesywnie montujemy stojaki rowerowe. Udostępniliśmy też 68 pomarańczowych rowerów dla klientów i pracowników banku. Zmotoryzowanych pracowników zachęcamy do carpoolingu – wspólnych dojazdów do pracy. Uruchomiliśmy wewnętrzny serwis CarpoolING, w którym pracownicy mogą umawiać się na wspólne przejazdy do pracy – mamy już kilkadziesiąt wspólnych tras, którymi podróżują pracownicy naszego banku.
Dołącz do akcji #mojepowietrze
Czysta i bezpieczna dla środowiska energia – to nasz cel, dlatego stawiamy na projekty z zakresu odnawialnych źródeł energii, wspieramy rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej i projekty pozwalające lepiej wykorzystywać energię. Chcemy wspierać elektromobilność i przedsięwzięcia zapobiegające zanieczyszczeniom środowiska lub zwiększające możliwości recyklingu. Dlatego nasze ulotki, prezentery i plakaty zaczęliśmy drukować na papierze pochodzącym w 100% z recyklingu. Wszyscy pracownicy centrali w Warszawie i Katowicach korzystają z systemu tzw. wydruku podążającego. To rozwiązanie umożliwia wydruk dokumentu dopiero po przyłożeniu karty identyfikacyjnej pracownika do drukarki. W konsekwencji w 2017 roku zaoszczędziliśmy ponad milion kartek papieru w formacie A4.
W 2017 roku ograniczyliśmy też zużycie wody o ponad 13 proc. w stosunku do 2014 roku. Wodooszczędność nie ogranicza się jednak tylko do przykręcania kurka. Energooszczędne i wodooszczędne zmywarki są już standardowym wyposażeniem kuchni w budynkach centrali i regionów. W 64 placówkach zdemontowaliśmy i wymieniliśmy stare urządzenia klimatyzacyjne zawierające czynnik R22 z freonem. W ich miejsce zamontowaliśmy nowoczesne klimatyzatory zawierające bezpieczny dla środowiska czynnik chłodniczy. Wprowadziliśmy też nowy standard oświetlenia w oddziałach i centrali: oprawy w technologii LED i wymagających tego miejscach oświetlenie podążające. W banku segregujemy odpady. Oprócz tego zbieramy i bezpiecznie niszczymy nośniki danych (w formie papierowej i magnetycznej). W każdym oddziale zbieramy odpady biurowe (takie jak tonery, odpady meblowe, elektroniczne) oraz przekazujemy uprawnionej firmie do utylizacji. Segregację odpadów poszerzyliśmy o zbiórkę zużytych baterii. Pojemniki znajdują się w print roomach i aneksach centrali w Katowicach i Warszawie. Stopniowo dostarczane są również do budynków biur regionów.
Chcemy wspierać ekologiczne podejście. Nie tylko nagradzać tych, którzy już są eko, ale motywować do przejścia na bardziej zieloną stronę biznesu. Dlatego w grudniu 2017 roku ogłosiliśmy Deklarację Ekologiczną. Zgodnie z nią w działalności biznesowej naszym priorytetem są projekty realizowane w trosce o środowisko. Zwiększamy swoje zaangażowanie w finansowanie projektów opartych o zieloną energię i jednocześnie stopniowo zmniejszamy ekspozycję produktową i kredytową dotyczącą działalności wysokoemisyjnej.
Ważne jest dla nas by dawać szansę i możliwość rozwoju mniejszym przedsiębiorcom, dla których środowisko naturalne jest równie ważne, co rozwój i zyski prowadzonych przez nich firm. Naszą ekoofertą wspieramy dobre postawy na rzecz czystego powietrza, postanowiliśmy też dotrzeć z refleksją o naszym powietrzu dalej. Dlatego zaprosiliśmy do współpracy holenderskiego designera, Daana Roosegaarde, twórcę Smog Free Tower. 7-metrowa wieża to pierwszy na świecie oczyszczacz powietrza ze smogu. Najpierw stanęła w Rotterdamie, potem w kilku chińskich miastach. W ramach naszej kampanii na rzecz czystego powietrza, ten nietypowy odkurzacz zanieczyszczeń powietrza postawiliśmy w krakowskim Parku Jordana. Jest wyposażony w przyjazną środowisku technologię pozwalającą filtrować 30 000 m3 powietrza na godzinę - oczyszcza je w promieniu kilkunastu metrów zużywając do tego mniej elektryczności niż bojler. Efektywność wieży została potwierdzona przez Politechnikę w Eindhoven.
Czyny znaczą więcej niż słowa, dlatego nie chcemy biernie obserwować negatywnych zmian w naszym otoczeniu. Najlepszy moment, żeby coś zmienić jest teraz. Dlatego zachęcamy do wspólnych przedsięwzięć, aby nasze środowisko było czystsze, lepsze i bardziej przyjazne. W trosce o zdrowie nas samych i przyszłych pokoleń – bo to wspólna inwestycja, która każdemu się opłaci.
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.