Personal branding szturmem wkroczył na pracownicze salony. Czy wiesz jednak, że nie tylko Ty świadomie budujesz swoją markę? Robi to także Twoja firma, pragnąc stać się pracodawcą z wyboru. Możesz jej w tym pomóc. Dlaczego warto się zaangażować w działania employer brandingowe Twojej firmy? Odpowiedź jest prosta: ponieważ leży to również w Twoim interesie, a przekonasz się o tym już za chwilę. 😉
Nie chcę zanudzać Cię tutaj potężną definicją. Najważniejsze jest to, abyś wiedział, że employer branding to zespół działań (wewnętrznych i zewnętrznych) podejmowanych przez firmy w celu zbudowania wizerunku pracodawcy z wyboru. Innymi słowy chodzi o to, by zarówno obecni, jak i potencjalni pracownicy, dostrzegli w danej organizacji atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery i chętniej aplikowali na stanowiska w danej firmie.
Istnieje wiele narzędzi, którymi posiłkuje się employer branding. Do działań wewnętrznych, skierowanych do pracowników firmy, zaliczyć można:
Natomiast działania zewnętrzne, skupione na przyciągnięciu kandydatów do pracy, oscylują wokół następujących aktywności:
Jak widzicie… jest tego całkiem dużo!
Wbrew pozorom to właśnie Ty i inni pracownicy firmy, macie największy wpływ na to, jak marka Waszego pracodawcy będzie postrzegana na rynku. Jeśli jesteś zadowolony ze swojego miejsca pracy – czas więc to pokazać! Oto kilka pomysłów, jak możesz to zrobić:
Nie zapominaj też mówić i pisać w sieci o fajnej atmosferze w firmie! Wielu pracodawców docenia taką aktywność pracowniczą, ponieważ jest to nie tylko cenny feedback dla organizacji, ale również działanie wzmacniające jej wizerunek jako pracodawcy z wyboru. Na przykład w ING – jak to w banku – obowiązują pewne kanony ubioru. Firma stawia jednak ludzi na pierwszym miejscu i dlatego też, w ukłonie dla ich indywidualizmu, stworzyła w swoich centralach inicjatywę „Casual Friday”. Tego dnia każdy może przyjść w swobodnym stroju, który go wyraża. Firma dba też o rozwój pracowników. Między innymi poprzez tzw. „English breakfast” – cykl nieformalnych spotkań, podczas których szlifowany jest angielski i przełamywana jest bariera językowa. No i w końcu ING wspiera pasje swoich pracowników i z dumą pokazuje je światu – także w swoich kanałach social media (w tym na LinkedIn), podkreślając tym samym wartość pracowniczej różnorodności dla całej organizacji.
Odkąd o employer brandingu zaczęto mówić w Polsce, pojawiło się wiele inicjatyw nagradzających firmy, mogące się poszczycić mianem pracodawcy z wyboru. W dodatku kategorie związane z employer brandingiem wkroczyły również do konkursów wcześniej zarezerwowanych tylko dla branży kreatywnej. Co to oznacza dla Ciebie w praktyce?
Jeśli masz przyjemność pracować u jednego z często nagradzanych pracodawców, automatycznie rośnie także i Twój prestiż. W końcu pracujesz w firmie, która jest zauważalna i doceniana na rynku. Taki podmiot nie zatrudnia byle kogo, ale tylko i wyłącznie wartościowych pracowników. Ty jesteś jednym z nich.
Wniosek jest zatem jeden: doceniasz swoje miejsce pracy? Pokaż to! Dzięki temu nie tylko firma zyska uznanie na rynku, ale również Ty pokażesz wszystkim dokoła, że pracujesz w najlepszej organizacji z najlepszymi ludźmi. Pamiętaj, że nic tak dobrze nie wpłynie na Twój personal branding, jak silna marka z którą obcujesz na co dzień. 😉
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.