Odpowiedz

Re: Re.: Logowanie

@Marajo1920 U2F i inne wynalazki zapewne geekom po kursach niebezpiecznika daja 110% bezpieczenstwa. Znasz jakies banki w Europie albo na swiecie u ktorych upowszechniona jest ta metoda dla przrcietnego konsumenta? Podziel sie statystykami wdrozenia U2F w bankowosci zebsprawdzic na ile ING bank jest pod tym wzgledem zacofany albo powoedz ile razy Cie okradziono z czegokolwiek w banku. Podpytaj sie niebezpiecznikow jak wygladaja zabezpieczenia bankow ale nie martw sie o metody zabezpieczen ING i innych bankow w PL i na swiecie, bo niezle sobie daja rade. Skanowanie teczowki i inne wynalazki pojawia sie na pewno w fb wczesniej niz w banku chociaz zaraz znajda sie zwolennicy prywatnosci itp ING nie jest taki przestarzaly i niebezpieczny jak Ci sie moze wydawac natomiast U2D widocznie to nie taki super business case zeby go wdrazac a potem obslugiwac zablokowane w ten sposob konta dla zgubionych kluczy U2F itp.

ps. badz wyrozumialy i nie hejtuj mnie za bardzo.
m365
Zaprawiony analityk III
Zaprawiony analityk III icon
185
84
18-04-2020
Wiadomość 11 z 13 (7 902 wyświetleń)

Re: Re.: Logowanie

[ Edytowane ]

https://www.bankofamerica.com/security-center/online-mobile-banking-privacy/usb-security-key/

znalazłem, troche nie chce mi się więcej szukać Emotikon: Szczęśliwy

Jak ktoś by chciał korzystać z fizycznych kluczy autoryzacji to raczej bank powinien taką możliwość udostępnić.

Odnosząc się do zgubienia klucza to bank może pobrać wtedy jakąś symboliczną opłatę, albo wprowadzić możliwość dodatkowego sposobu autoryzacji. 

Osobiście mam 2 klucze U2F podpięte pod te samo konto i dodatkową możliwość autoryzacji logowania za pomocą innej metody, jakby jakimś cudem 2 klucze naraz się zepsuły lub zgubiły. 

Trzeba przyznać prawdę, że klucze minimalizują praktycznie do zera możliwość phishingu. 

Czemu mamy stać w miejscu z zabezpieczaniem kont. 

Co do zabezpieczeń biometrycznych to nie jestem ich zwolennikiem, ponieważ da się je np. w telefonach oszukać, a pożądnego sprzetu za pare tysięcy raczej nikt nie kupi.

 

 

Pozdrawiam 

 

 

 

 

Marajo1920
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
13-09-2021
Wiadomość 12 z 13 (7 861 wyświetleń)

Re: Re.: Logowanie

Bardzo daleko mi do hejtowania i zawsze jestem otwarty na merytoryczną dyskusje 

Co do poziomu bezpieczeństwa niektórych banków w Polsce to raczej nie jest za ciekawie . Jako przykład mogę podać akcje wysyłania sms z linkami do pobrania aplikacji, pomimo tego, że raczej wszyscy ostrzegają żeby nie otwierać żadnych linków w sms. Natknąłem się też na przypadek, że konsultant pisał w wiadomości, że jeśli jest problem z wysłaniem wniosku to prosi, żeby użyć przestarzałej i słabo wspieranej przeglądarki Internet explorer.

 

 

Marajo1920
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
13-09-2021
Wiadomość 13 z 13 (7 853 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl

...

06-12-2025
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I

...

06-12-2025
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trafiłem na ten temat w  "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia.  Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz

...

06-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy