Wprowadziliscie na produkcje MojeING, ktory jest systemem nieskonczonym, na biezaco usprawnianym i poprawianym. Zachecacie do dzielenia sie wszystkimi uwagami oraz zglaszaniem jakichkolwiek zauwazonych bledow/problemow.
Nie wiem ile osob zdaje sobie sprawe, ze odwala kawal dobrej roboty za rzesze testerow. Bo czymze jest QA wobec prawdziwego uzytkownika...
Zbudowaliśmy i udostępniliśmy fundament, wokół którego budujemy pozostałą architekturę naszej nowej bankowości.
Wielokrotnie poruszany temat nieergonomicznosci interfejsu - zla ogranizacja tresci na ekranie, dwukrotnie dluzszy czas wykonania przelewu na urzadzeniu mobilnym w porownaniu do poprzedniej aplikacji. Jak mozna budowac cos co w zalozeniu ma byc lepsze na slabych fundament
Czy ktokolwiek jest zadowolony i podoba sie mu Nowy system Moje ING? Dlaczego nawet klakierzy ING milcza.
Saldo po operacji - fajnie, ze zostalo dodane.
Niestety wiekszosc na minus, w dodatku Bank unika odpowiedzi na niektore niewygodne pytania, udziela lakonicznych odpowiedzi i stwarza pozory bycia zainteresowanym "wspoltworzeniem" systemu.
Przelewy wzorcowe to teraz lista odbiorców - połączyliśmy te dwie funkcję. Dzięki temu stworzyliśmy jedną Listę odbiorców, gdzie zapisana jest nazwa odbiorcy i numer konta (bez kwoty i tytułu).
Nie do konca przemyslana decyzcja z racji, ze te listy sluzyly w zasadzie do roznych celow. Jak dla mnie wiekszy chaos i odjecie funkcjonalnosci a nie jej uproszczenie.
I jeszcze stary temat - robiliscie jakies testy wydajnosciowe?
Mozecie sie pochwalic, ze wykonanie tej samej transakcji w nowym systemie trwa krocej, albo przynajmniej tyle samo ile w obecnym/starym systemie? Zwlaszcza na urzadzeniach mobilnych? Bo mam wrazenie, ze celowo pomineliscie ta kwestie kilka stron wczesniej.
Analizujecie te sama sugestie po raz n-ty - czy to naprawde jest tak ciezko zrozumiec, ze po zalogowaniu ludzie chcieliby widziec ile maja pieniedzy na kontach?
I jeszcze stary temat - robiliscie jakies testy wydajnosciowe? Mozecie sie pochwalic, ze wykonanie tej samej transakcji w nowym systemie trwa krocej, alb
Ostatnia uwaga odnosnie ergonomii i wydajnosci. Wykonalem prosta operacje - przelew wlasny z jednego rachunku na drugi, ta sama kwota (100pln zeby bylo latwo), tytul i inne dane domyslne. W aplikacji natywnej zajelo mi to ~7s, w nowej mobilnej ~14s (50% dluzej) . Generalnie wiecej klikania, wiecej przewijania, gorsza responsywnosc widoku, bardziej intensywna komunikacja klient/serwer (albo kiepsko
Wykresy i grafiki mają na celu zwiększenie przejrzystości systemu. Graficzna strona główna systemu pozwala od razu na zorientowanie się w swoich finansach.
Jak byk widac, ze co drugi post, jesli nie czesciej, porusza ten sam problem bezsensownych babelkow i strony startowej. Zgadza sie, niektore czesci systemu sa bardziej przejrzyste, ale brak reakcji banku na najbardziej krytyczna
@Keicam poprzednie wersje aplikacji ING BankMobile również nie wymuszały podania PIN-u po odblokowaniu ekranu. Kryterium to czas, jaki aplikacja jest w tle.
Poprzednia aplikacja wymusza podanie PIN-u po 60s, tymczasem nowa w ogole i tego dotyczylo pytanie. Moze bardziej precyzyjnie - jak dlugo sesja pozostaje wazna w przypadku braku komunikacji klient/serwer?
Jesli chodzi o dotychczasowa aplikacje mobilna to faktycznie stoi za wzor ergonomii, oferowanej funkcjonalnosci i zerwaniem ze wszystkimi kanonami menu/tabelek/etc.. Przez caly czas jej uzytkowania pokazywalem znajomym jaka to fenomenalna aplikacje ING zrobil i jak prosto sie tego uzywa.
Nie chce powtarzac wciaz tego samego, ale nowa wersja i te babelki nie niosace zadnej, ale to absol
@DominikRas responsywnosc strony sprowadzona zostala do zastosowania wiekszych czcionek i przyciskow tak, aby dalo sie z niej korzystac na wiekszosci urzadzen. Przykladem jest strona glowna na PC/tablecie gdzie babelki zajmuja 2/3 a historia wcisnieta jest po prawej stronie ledwie sie mieszczac i stanowiac i tak malo interesujacy widget z braku dostatecznych szczegolowy transakcji. Inne szczegoly
To chyba to RWD zostalo nie do konca dobrze zrozumiane... To sie nie kwalifikuje na ani wersje desktopowa ani wersje mobilna. Kto to projektuje? Na podstawie jakich danych podejmowane sa decyzje? Ja sobie zdaje sprawe, ze kilka osob narzekajacych tutaj na forum to zaledwie odsetek, ktory "mozna" zignorowac. Poki co jest jeszcze czas zeby wyciagnac wnioski.
To tez kilka moich uwag, zeby nie bylo, ze narzekam a nie wskazuje co jest zle zrobione:
Ekran startowy
Znacznie czytelniejsza bylaby tabelka zamiast babelkow. W tabeli mozna umiescic troche wiecej informacji. Kolumna z historia rachunku powinna byc troche szersza.
Wykonywanie przelewu ze wzorca
Aby znalezc wzrorzec musze wpisac slowo po ktorym system wyszuka zrealizowane transakcje, po kliknieci
Kolejna proba zrobienia z systemu transakcyjnego fejsbuka... Witki opadaja.
Nadrzedna i najwazniejsza funkcja systemu bankowosci internetowej jest jego funcjonalnosc, bezpieczenstwo i przejrzystosc. Babelki, animacje i inne bajery nie sa do niczego potrzebne, wrecz moga przeszkadzac. Stary system bycmoze nie cechowal sie najlepszym UX, ale nowy przytlacza wodotryskami wizualnymi - nota bene identy
Fatalna decyzja banku. Jestem juz zmeczony przeszukiwaniem regulaminow oraz umow w poszukiwaniu mikro-prowizji i zastanawianiu sie ile to miesiecznie mnie bedzie kosztowac.
Po pierwsze przy pojedynczej wyplacie 200zl i prowizji 2.5zl stanowiacej 1.25% mozna odniesc wrazenie, ze nie jest to duzo. Ale zbierajac razem wszystkie wyplaty w miesiacu moze sie okazac, ze jest tego calkiem sporo. Dajac do d