Czy Twoje dane w ING Banku Śląskim na pewno są aktualne?

Prawdopodobnie nie zaryzykowalibyście jazdy samochodem bez ważnego przeglądu technicznego? A przed zagranicznym wyjazdem na pewno sprawdzacie, do kiedy ważny jest Wasz paszport? Ale czy wiecie, że równie istotne jest posiadanie zawsze aktualnych danych osobowych w systemie swojego banku? Aktualne dane w banku to przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa, ale także pewność, że wszystkie produkty i usługi, z których chcielibyście skorzystać, będą dla Was dostępne.

 

Dlaczego banki muszą mieć aktualne dane osobowe swoich klientów?

 

Banki nie proszą swoich klientów o aktualizację danych dlatego, że chcą utrudnić im życie. Obowiązek posiadania aktualnych danych osobowych wszystkich klientów nakłada na nas Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

 

Zgodnie z tą ustawą bank musi zadbać o odpowiednią identyfikację klienta oraz weryfikację jego tożsamości.

 

Gdy Twój dokument tożsamości traci ważność, nie możemy spełnić naszego obowiązku wobec ustawodawcy. Największe znaczenie ma jednak to, że nie mamy wówczas możliwości, by w pełni chronić Twoje bezpieczeństwo finansowe.

 

W jakich sytuacjach trzeba zaktualizować swoje dane w banku?

 

Respektowanie przepisów prawa i dbałość o Twoje bezpieczeństwo uzależnione są przede wszystkim od tego, czy mamy aktualne dane z Twojego dokumentu tożsamości. Aktualizacja danych w banku potrzebna jest więc zawsze wtedy, gdy wymieniasz dowód osobisty na nowy. Konieczność wymiany dowodu może wynikać z upływu jego 10-letniego terminu ważności, zmiany nazwiska (np. po zmianie stanu cywilnego), zmiany adresu meldunkowego, kradzieży, zaginięcia lub zniszczenia dokumentu.

 

To naprawdę poważna sprawa – używanie nieważnego dowodu osobistego może wiązać się z konsekwencjami: karą grzywny, a nawet ograniczenia wolności.

 

Szybkie, wygodne i całkowicie bezpieczne korzystanie z naszych usług jest możliwe także tylko wtedy, gdy dysponujemy Twoimi aktualnymi danymi kontaktowymi: numerem telefonu, adresem do korespondencji czy adresem e-mail.

 

Dlaczego aktualizowanie swoich danych w banku jest tak istotne?

 

Aktualne dane z Twojego dowodu osobistego są nam potrzebne m.in. po to, aby w każdej sytuacji  mieć pewność, że „Ty to Ty”. Jeżeli zgubisz dowód, ale natychmiast wyrobisz nowy i zaktualizujesz dane w naszym banku, będziemy mogli zapobiec sytuacji, gdy ktoś przy użyciu Twojego starego dokumentu będzie próbował się pod Ciebie podszyć, by uzyskać dostęp do Twoich pieniędzy.

 

Mając Twój aktualny numer telefonu, możemy błyskawicznie skontaktować się z Tobą, jeśli np. zauważymy na Twoim koncie jakąś nietypową, niepokojącą operację, a także w przypadku awarii i innych nadzwyczajnych sytuacji.

 

Dzięki aktualnym danym - takim jak Twój adres czy nazwisko panieńskie - możemy też potwierdzić Twoją tożsamość i od razu umożliwić Ci skorzystanie z któregoś z naszych produktów, np. pożyczki.

 

Co się stanie, jeśli nie zaktualizuję swoich danych w banku?

 

Brak aktualnych danych w banku to zbędne komplikacje, których można bardzo łatwo uniknąć. O tym, że Twój dowód wkrótce straci ważność, poinformujemy Cię już z dwumiesięcznym wyprzedzeniem. O potrzebie zaktualizowania danych będziemy Ci później sukcesywnie przypominać - w Moim ING, smsem, powiadomieniami PUSH i listownie.

 

Jeśli dostałeś(-aś) już od nas taki komunikat, nie zwlekaj - aktualizacja danych zajmie Ci raptem chwilę!

 

Ogromnie zależy nam, by do takiej sytuacji nie dopuścić, ale jeśli nasze prośby przez dłuższy czas pozostaną bez odpowiedzi, możemy być zmuszeni do wprowadzenia ograniczeń na Twoim koncie. Najpierw możesz stracić możliwość korzystania z nowych produktów i usług (nie otworzysz nowego konta, nie zamówisz nowej karty, nie skorzystasz z pożyczki, nie założysz Profilu Zaufanego). Następnie możesz także stracić możliwość przeprowadzania transakcji (nie zrobisz przelewu, nie wypłacisz pieniędzy z konta). A ostatecznie może to oznaczać wypowiedzenie umowy.

 

Ale odłóżmy na bok czarne scenariusze! Bo przecież wystarczy, że poświęcisz tylko kilka minut i zaktualizujesz swoje według instrukcji poniżej.

 

Jak zaktualizować swoje dane w ING Banku Śląskim?

 

Jeśli masz aktualny polski dowód osobisty, całą sprawę załatwisz od ręki, bez wychodzenia z domu - w Moim ING.

 

Zaloguj się do Mojego ING, wejdź w zakładkę Moje dane -> Dane osobiste -> Edytuj dane -> Zmień dane osobowe -> Dowód osobisty -> dodaj zdjęcia dokumentu (przód i tył swojego dowodu). I gotowe!

 

Oczywiście, swoje dane możesz zaktualizować także w sposób tradycyjny, podczas wizyty w dowolnym oddziale. Inne dokumenty (paszport, kartę pobytu, dowód osobisty zagraniczny) zaktualizujesz wyłącznie w oddziale.

 

Jeśli masz nieaktualne dane w naszym banku, zaktualizuj je wygodnie już teraz w Moim ING!