Płatności

Odpowiedz

Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Witam,

dnia 18.10 zamówiłem z Niemieckiego Media Markt przedpremierowo smartfon. 

Płatność odbyła się kartą, pieniądze zostały przelane, pozostało czekać do premiery i na odbiór smartfona.

Wczoraj dostałem przelew zwrotny oraz maila w którym jest napisane mniej więcej tak (translator): 

 

"Producent niestety spóźnia się z dostawą. Dostawy oczekuje się w tygodniu kalendarzowym 45. Gdy towary dotrą do naszego magazynu. Otrzymasz potwierdzenie zamówienia i fakturę e-mailem. Następnie twoje zamówienie zostanie wysłane natychmiast. Uwaga: jeśli wybrałeś całkowitą dostawę kilku zamówionych przedmiotów, wcześniej dostępne produkty nie mogą zostać dostarczone wcześniej. Późniejsza konwersja Twojej dostawy na dostawy częściowe nie jest niestety możliwa. Za to opóźnienie dostawy chcielibyśmy oficjalnie przeprosić i podziękować za cierpliwość."

 

Teraz nie wiem za bardzo w czym problem.

Czy transakcja została anulowana, pieniądze zostały zwrócone i jeśli chcę to będę musiał zamówić jeszcze raz po dostawie?

Jest napisane, że dostanę po dostawie potwierdzenie zamówienia oraz fakturę ale za co skoro oddali pieniądze.

Chodzi o to czy mogę być spokojny o zwrócone pieniądze i nie będą pobrane z konta w momencie, gdy dostaną dostawę i transakcja się wznowi?

Może to głupie ale wolę się upewnićEmotikon: Mrugający

 

Pozdrawiam 

Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 1 z 8 (23 125 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

W tej sytuacji proszę skontaktuj się ze sklepem, w którym robiłeś zakupy. Warto potwierdzić, w jaki sposób będzie zrealizowana ta transakcja, gdy zamówiony przez Ciebie towar się pojawi. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Moderator
Moderator icon
421
93
12-04-2017
Wiadomość 2 z 8 (23 017 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Czyli niekoniecznie można uznać transakcję za zakończona, jeśli pieniądze zostały zwrócone?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 3 z 8 (23 007 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

I jak można rozumieć "zwolnienie blokady"?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 4 z 8 (23 000 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@silenc Gdy poprawnie wykonasz płatność (zarówno fizycznie w sklepie, czy w internecie) na Twoim koncie nakładamy blokadę na kwotę transakcji. Przez osiem dni czekamy na potwierdzenie płatności od jej odbiorcy. Jeśli to zrobi, to blokada zmienia się w zaksięgowaną transakcję, wysyłamy pieniądze do odbiorcy. Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu. Nawiązując do wcześniejszego pytania- pieniądze nie zostały zwrócone, bo na dobrą sprawę nie były nigdzie wysłane. Były w blokadzie, która została zwolniona. 


***Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
DawidSz
Były moderator
Były moderator icon
225
47
26-11-2018
Wiadomość 5 z 8 (22 931 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Wszystko jasne i zrozumiałe! Dziękuję
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 6 z 8 (22 918 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@DawidSz w takim razie nawet po tych 8 dniach może zaakceptować przelew i pieniądze zostaną pobrane ?

"Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu."
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 7 z 8 (22 738 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Tak, sklep w każdej chwili może ponownie wysłać zapytanie o płatność. 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
176
40
23-04-2018
Wiadomość 8 z 8 (22 646 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Nowe konta w ING

A kiedy jakaś sensowna opcja na płacenie kartą w walutach obcych?

28-03-2024
Re: Kupno biletów przez CarPlay - czy to żart

Czyli dobrze rozumiem? W końcu przyznaliście, że Wasz sposób wprowadzenia obsługi CarPlay jest obecnie całkowicie bezużyteczny?

28-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy