23-07-2022 19:21
A czy data zmiany oprocentowania ma wpływ na to, czy ING sporządzi aneks po nadpłacie i skróci okres spłaty?
przykład:
- nadpłata 20 lipca
- planowana zmiana oprocentowania 25 lipca
- zgłoszona prośba o aneks 21 lipca
25-07-2022 11:19
@as91 An1 System bierze pod uwagę saldo kapitału jaki pozostał do spłaty, a nie konkretne nadpłaty.
@AdaAdzinska w przypadku bezpłatnego aneksu, możemy dokonać zmiany tylko do najwyższej już zapłaconej raty. A taką masz dopiero widoczną w harmonogramie, jednak jeszcze jej nie zapłaciłaś.
20-09-2022 20:34
21-09-2022 20:39
Taka interpretacja wynika bezpośrednio z naszej Tabeli Opłat i Prowizji:
"Bank nie pobiera tej opłaty (200zł) wprowadzając do umowy zmiany w przypadku:
- skrócenia okresu kredytowania w wypadku nadpłaty pod warunkiem, że od nadpłaty minęło nie więcej niż 3 m-ce a rata po nadpłacie będzie nie wyższa niż wynikająca z pierwotnego harmonogramu spłaty lub nie wyższa od najwyższej zapłaconej raty wynikającej z harmonogramów spłat, w tym aktualnie obowiązującego"
22-09-2022 16:51
23-09-2022 22:27 | Edytowano: 23-09-2022 22:30
Część informacji znajduje się w załącznikach do umowy. Tabela Opłat i Prowizji stanowi integralny załącznik do umowy.
Jeżeli zmienia się Tabela Opłat i Prowizji to zawsze obowiązuje ta aktualna tabela.
25-09-2022 00:30
26-09-2022 12:30
Zapis do którego się tutaj odwołujesz związany jest z wysokością opłat i prowizji dla Twojego kredytu. A nie ze zmianą/uzupełnieniem zapisów Tabeli Opłat i Prowizji naszego banku.
W przypadku np. opłat za nadpłatę kredytu, w tabeli opłat znajdują się odpowiednie odnośniki, dla umów zawieranych w konkretnych okresach czasu, tak aby obejmowały wszystkie umowy zgodnie z tym zapisem.
28-09-2022 16:06
11-10-2022 14:42
Dokładnie tak, skracanie nie ma sensu.
Nadpłacając co miesiąc [czyli coraz więcej, bo rata maleje] do wysokości jaką miała nasza rata na początku spłacimy kredyt dokładnie w tym samym momencie co jakbyśmy skrócili okres i zapłacimy sumarycznie tyle samo.
Plus w sytuacji awaryjnej zawsze możemy NIE nadpłacić, obowiązkowa rata jest niższa.
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024