Re.: To uczucie, kiedy bank mówi do Ciebie po prostu...

ING---Po-prostu.jpg

 

To uczucie, kiedy bank mówi do Ciebie po prostu…

 

1. Dlaczego upraszczanie języka komunikacji jest dobre i ważne?

  • 4900 – tyle słów ma średnio umowa kredytowa w największych światowych bankach[1]
  • 20 minut – minimum tyle czasu zajmuje jej przeczytanie
  • 56% – tylko tylu Polaków wnikliwie czyta umowy przed ich podpisaniem[2]
  • 12,4% – robi to później, a 3,5% wcale
  • 40% – aż tylu Polaków przyznaje, że nie rozumie wszystkich zapisów w umowie, którą podpisali.

2. Prosty język oszczędza czas, znosi bariery, buduje zaufanie i pozwala podejmować świadome decyzje.

Dlatego w ING upraszczamy już od 2014 roku.

 

3. Prosty język w ING – liczby mówią same za siebie:

  • 76 wzorów umów - tyle uprościliśmy do 2018 roku
  • Ponad 3000 komunikatów – tyle uprościliśmy w latach 2014-2019
  • Ponad 70% – tylu naszych pracowników zaprzyjaźniło się z zasadami prostego języka, a 30 zostało konsultantami i trenerami prostego języka.
  • 5082 – tyle słów miała nasza umowa o otwarcie konta przed uproszczeniem (około 22 minut czytania)
  • 2099 – a tyle po uproszczeniu (około 9 minut czytania).
  • 44% – tylu naszych klientów uznało nasze nowe dokumenty za bardziej przejrzyste
  • 41% – a tylu, że łatwiej w nich znaleźć potrzebne informacje.[3]
  • 2 Certyfikaty

Tylu certyfikatów otrzymaliśmy od Pracowni Polskiej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego – za prosty język Moje ING oraz strony ing.pl

4. W 2019 roku zadebiutował nasz Prostomat – aplikacja, dzięki której pracownicy banku mogą sami upraszczać swoje teksty.

5. Efekt? W samym grudniu 2019 dzięki Prostomatowi uprościliśmy kolejne 2000 tekstów. Czyli tyle, ile nasz zespół uprościł „ręcznie” przez 4 lata projektu!

6. Klienci to doceniają! Widzimy to np. w badaniu marki (Kantar), w pytaniu o prosty język.

Co mamy w planach? Ha, dalej upraszczać! Po prostu

 

[1] Na podstawie analizy 2000 umów przez serwis CreditCards.com.

[2] Na podstawie badania, które przeprowadził Biostat na zlecenie IPF Polska spółka z o.o. w wrześniu 2019 roku wśród 1000 Polaków powyżej 18 roku życia.

[3] Test wyglądu nowej umowy przeprowadził dla nas TNS. Przeprowadzono wywiady (metodą CAWI) z 400 osobami w wieku 18-65 lat, korzystających z usług różnych banków.

Komentarze
Doradca z ambicjami I
‎14-10-2020 08:22

I o to chodzi! Po co nam skomplikowane umowy, z których nic nie rozumiemy? Regulacje napisane po prostu, upewniają klienta, że wszystko wie o zakupionym produkcie i może spać ze spokojną głową Emotikon: Szczęśliwy

Parajdas
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
1
13-10-2020