Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Faktycznie nowy system częściej pada niż poprzedni. Popatrzyłem na portale i np. na bankierze ostatnio rządzi ING w alertach awarii. O wczorajszej pisała też gazeta, co nie jest zwyczajne.

Po prostu poszliście Państwo w wodotryski, zamiast stabilnej platformy. A jak nie ma dostępności do systemu, to i  kółeczek nikt nie podziwia.

PS

Jak Państwo wyłączycie przelewy w starym systemie to może i z nowego okazjonalnie skorzystam (ponieważ już założyłem konto w innym banku), ale reklamację będę składał przy każdej możliwej okazji. 

mtommi
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
65
24
13-04-2016
Wiadomość 1171 z 1 332 (9 452 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@cezaryt - ING walczy z wprowadzeniem PSD2 (bo muszą)  i nawet zorganizowali 24hcoding . com

 

Aczkolwiek patrząc na to co wprowadzili i z czym ciągle i dzielnie "walczą" (bo litości...) to jakoś tego nie widzę...

 

@mtommi najsmutniejsze jest to, że kiedyś to ING był wyznacznikiem stabilności i to inne banki się "sypały" :/

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 1172 z 1 332 (9 388 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


wojciech pisze:

@cezaryt - ING walczy z wprowadzeniem PSD2 (bo muszą)  i nawet zorganizowali 24hcoding . com

Aczkolwiek patrząc na to co wprowadzili i z czym ciągle i dzielnie "walczą" (bo litości...) to jakoś tego nie widzę...

 


24hcoding to taki fajny event dla zabawy. Natomiast nie ma co liczyć na to, że jakakolwiek idea stamtąd (a także z tego forum) będzie wprowadzona w życie.  Przerabiałem to już wielokrotnie w korporacjach. Klienci mogą sobie pisać dowoli a i tak Product Owner decyduje co będzie w Backlogu i jaki ma priorytet (zwykle "nice to have"). Dopóty, dopóki nie będzie aktywna osoba, która jest władna podejmować decyzje w sprawie systemu online ING (z Maklerem włącznie) dopóty jakakolwiek aktywność tutaj czy w innym miejscu będzie zawsze kończyć się sugestią z obejściem (np. w starym systemie można było zrobić akcję A, a w nowym można (lub nie) zrobić tak a tak) albo będzie komunikat "Dziękuję. Przekażę to do właściwej jednostki".

 

Niech ta "właściwa jednostka" zacznie być aktywna i udostępni jakieś narzędzie do śledzenia postępu załatwiania zgłoszeń.

 

Co do awarii ING: one były, są i będą. Ewidentnie brakuje porządnych procesów jakościowych (np. unit testy, e2e testy, continuous integration, continuous deployment, bvt, etc.). Ponadto, ten system ING jest bardzo powolny. Takie coś to może być oczekiwane po jakiejś małej aplikacji na bardzo słabym, współdzielonym hostingu.

 

Bodajże 2 lata temu (albo 1 rok, już nie pamiętam) zgłosiłem problem, że nie da się korzystać z aplikacji tylko z klawiatury. Na infolinii zapytano mnie czy nie mam myszki (facepalm).

 

Dopóty, dopóki jakiś "gruby" grubo nie straci i ING nie zapłaci milionów kary, dopóty nic się nie zmieni i nie dotrze, że niekompetencja powinna być zastąpioną kompetencją.

cezaryt
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
19
12
12-12-2016
Wiadomość 1173 z 1 332 (9 381 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Ty to wiesz, ja to wiem i... możemy sobie tak pisać :-)

 

Dawno dawno temu sugerowałem ING wprowadzenie chociażby uservoice - byłoby chociaż zgrubnie wiadomo co i jak, ale bank ma gdzieś potrzeby użytkowników i tyle...

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 1174 z 1 332 (9 377 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Hej.

W starym systemie była taka opcja jak NOTATNIK. Moim zdaniem przydatna. Posiadam dwa konta w banku i w przypadku konta oszczędnościowego notowałam sobie tam, ile pieniędzy mam odłożone na jakie cele itp. W tym nowym systemie nie mogę znaleźć takiej funkcji :/ czy NOTATNIK  jest gdzieś zakopany w folderze o innej nazwie? Czy nie ma już czegoś takiego??

Odpowiedz
0 Lajków
twinspierwszy
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
16-10-2017
Wiadomość 1175 z 1 332 (9 213 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@wojciech Niestety, wiemy, że ta lista jest długa. My też nie lubimy prac serwisowych, również jesteśmy klientami banku. Jednak musimy je robić – ze względu na kilka rzeczy.

Przede wszystkim bezpieczeństwo. Ktoś mógłby nam zarzucić, że chowamy się za szablonowym hasłem − ale naprawdę o to chodzi. Wszelkie prace modernizacyjne muszą się łączyć z bezpieczeństwem systemów i co najważniejsze – bezpieczeństwem Waszych pieniędzy.

Po drugie – cały czas staramy się usprawniać aplikacje, żeby wygodniej i szybciej Wam się z niej korzystało. Niestety, to też wymaga prac serwisowych. Jednak staramy się o nich informować z wyprzedzeniem i przeprowadzać w nocy – kiedy liczba użytkowników jest najmniejsza.

Zazwyczaj informujemy o tym na naszej stronie i w bankowości elektronicznej. Prosimy Was o wyrozumiałość. W tym roku planujemy jeszcze tylko kilka takich modernizacji. Mamy nadzieję, że potem będzie już z górki ;-)

 

@twinspierwszy Obecnie nie planujemy dodać Notatnika do Mojego ING. Przekazałem Twoja sugestię do zespołu odpowiedzialnego za rozwój bankowości internetowej. 

 

 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
142
04-09-2015
Wiadomość 1176 z 1 332 (9 038 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Nowy system jest beznadziejny. Przywróćcie stary!!!
piosz
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
3
23-10-2017
Wiadomość 1177 z 1 332 (8 855 wyświetleń)

Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

Przykro nam, że Moje ING Ci się nie podoba. Mamy jednak nadzieję, że podczas dalszego korzystania zmienisz swoje zdanie.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
176
04-09-2015
Wiadomość 1178 z 1 332 (8 777 wyświetleń)

Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

...albo bank Emotikon: Język

 

wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 1179 z 1 332 (8 728 wyświetleń)

Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

[ Edytowane ]

Wczoraj wyłączyliście Państwo Maklera w ING BankOnLine. Właśnie złożyłem reklamację, z tytułu braku instrukcji obsługi do Maklera w Moje ING. Ktoś kto to projektował miał więcej niż trzy spółki?

Dla ułatwienia dodam, że wrzucenie jej na Państwa stronę nie spełnia wymogów dostarczenia jej konsumentowi. Podobnie filmiki promocyjne nie są instrukcją.

 

Jutro wyłączacie przelewy w ING BankOnLine..... 

 

Odpowiedz
0 Lajków
mtommi
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
65
24
13-04-2016
Wiadomość 1180 z 1 332 (8 708 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Kredyt hipoteczny - czas oczekiwania na decyzję

Trzymam kciuki za pozytywną i szybką decyzję dla Ciebie 🙂

28-03-2024
Re.: Kredyt hipoteczny - czas oczekiwania na decyzję

Gratuluję i bardzo dziękuje za informację Emotikon: Szczęśliwy

28-03-2024
Re: Kupno biletów przez CarPlay - czy to żart

Niestety całe ING, tam gdzie nie trzeba to wielce dbają bezpieczeństwo, tak jak z tym CarPlay wymagającym odblokowania tel, albo jak aktywujesz U2F w aplikacji to każde uruchomienie aplikacji wymaga p

...

28-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy