Bankowość internetowa

Odpowiedz

Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Witam

W jaki sposób można zmienić aby zamiast co którejść litery hasła podawać pełne hasło ? W Aliorze gdzieś w ustawieniach dało się to zminić.

Pozdrawiam

bartek158
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
1
30-07-2020
Wiadomość 1 z 19 (17 501 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

@bartek158 W naszym systemie bankowości internetowej korzystamy wyłącznie z opcji logowania hasłem maskowanym. Nie masz możliwości samodzielnej konfiguracji tego ustawienia.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 19 (17 461 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

[ Edytowane ]

Witam.

Jako nowy posiadacz konta u was jestem bardzo zwiedzony, że nie ma opcji wyłączenia logowania hasłem maskowanym. Jest to bardzo archaiczne rozwiązanie w obecnych czasach gdzie większość specjalistów od bezpieczeństwa poleca długie hasła oraz managery haseł. Rozumiem, że teoretycznie ma to dawać jakieś zabezpieczenie przed keylogerami, ale w rzeczywistości użytkownikom którzy dbają o bezpieczeństwo np używając właśnie managera haseł tylko utrudnia to korzystanie z banku. Było by dobrze gdybyście dodali opcję wyłączenia hasła maskowanego.

 

Macie jakąś stronę gdzie można dodawać sugestie do funkcjonalności konta?

 

Pozdrawiam.

Zeiram
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
9
01-09-2020
Wiadomość 3 z 19 (17 255 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Dziękujemy za Twoją sugestię - każda jest dla nas ważna Emotikon: Szczęśliwy Przekazałam ją do odpowiedniego zespołu.


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Moderator
Moderator icon
425
93
12-04-2017
Wiadomość 4 z 19 (17 168 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Maskowanie hasła jest przestarzałym i niebezpiecznym sposobem logowania, które w dodatku jest niewygodne dla użytkownika.

Czy ING przewiduje możliwość wyłączenia tej funkcjonalności w najbliższym czasie?

hop
hop
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
8
01-01-2021
Wiadomość 5 z 19 (16 508 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

hop, zapisaliśmy Twoją opinię. Weźmiemy ją pod uwagę w czasie wypracowywania zmian.


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
562
122
19-03-2018
Wiadomość 6 z 19 (16 318 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

dokładnie, popieram przedmówców...

to maskowanie haseł jest bardzo niewygodne i uważam że nie należy do top jeśli chodzi o bezpieczeństwo (wymaga literowania hasła, często na głos?!) ;-)
M4ciek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
6
01-03-2021
Wiadomość 7 z 19 (15 783 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Maskowane hasła to fatalny sposób na zapewnienie bezpieczeństwa. Jest bodźcem dla użytkownika do używania jak najkrótszego hasła, a jednocześnie

najlepiej żeby było jak najdłuższe. Użytkownik jest więc rozdarty między wygodą a bezpieczeństwem.

Osobiście używam haseł, której mają nawet po 30 znaków i zapisuje je w szyfrowanym menadżerze haseł. Wyławianie pojedynczych liter z tak długich haseł to katorga i jest ogromnym minusem z punktu widzenia wygody użytkowania.

 

Dopiero co założyłem konto firmowe w tym banku i miałem zamiar z niego intensywnie korzystać, ale niedopracowany sposób ustawiania haseł skłania mnie do szukania innego banku, który zadba o moje potrzeby.

mikenow
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
7
28-04-2021
Wiadomość 8 z 19 (15 102 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Zgadzam się z przedmówcami. Nie wiem czy ktoś to w ogóle czyta, ale sposób logowania, który wymusza ING był może polecany kilka/kilkanaście lat temu. Przed erą managerów haseł.
Dużą wadą haseł maskowanych jest uciążliwość dla użytkownika - powoduje to maksymalne skrócenie i uproszczenie hasła. Jedyna zaleta, to tymczasowa obrona przed przestarzałym atakiem: keyloggerem.
Nie broni natomiast przed nowoczesnymi atakami: phishingiem (strona phishingowa może poprosić o dokładnie te same znaki), złośliwym oprogramowaniem podmieniającym użytkownikowi część strony, kradzieżą sesji.
Czemu nie wprowadzicie skutecznych i nowoczesnych metod logowania?
Ktoś tam kojarzy U2F na przykład? Może właśnie zachęta do korzystania z managerów haseł. Premiować długie i losowe hasła, zrobić tutorial dla użytkowników jak bezpiecznie z takich rozwiązań korzystać.
Może warto by było pomyśleć o zatrudnieniu eksperta z security, który posiada aktualną wiedzę?
szwarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
5
28-12-2021
Wiadomość 9 z 19 (12 755 wyświetleń)

Re: Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Dziękuję, że podzieliłeś się z nami uwagami w temacie logowania do usługi Moje ING. 
Przekazałam je do osób, które odpowiadają za rozwój naszej bankowości.
Z naszej strony zapewniamy bezpieczeństwo usługi internetowej zgodnie ze standardami. Jednak nie tylko od nas zależy zachowanie bezpieczeństwa w bankowości. Ważne żeby użytkownik bankowości zapoznawał się z zasadami bezpieczeństwa i aktualnymi zagrożeniami. 
My również przestrzegamy przed próbami wyłudzenia danych, o których wspomniałeś. Piszemy o tym m.in. tutaj:
https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bezpieczenstwo-aplikacji-mobilnej/kradziez-danych-...

 

Warto zadbać o to i korzystać z programów antywirusowych na urządzeniu, z którego logujesz się do swojej bankowości. 
Poza maskowanym hasłem, szyfrowanym połączeniem i co jakiś czas dodatkową weryfikacją proponujemy też dodatkowe rozwiązania.
Jednym z nich jest np. weryfikacja behawioralna, którą możesz włączyć po zalogowaniu do usługi Moje ING. Tutaj znajdziesz szczegóły: https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bezpieczenstwo-aplikacji-mobilnej/weryfikacja-beha...

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie. .
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
531
120
04-09-2015
Wiadomość 10 z 19 (12 663 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas

...

18-04-2024
Re: ubezpieczenie nieruchomości

Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt

...

18-04-2024
Re: Zeskanuj i zapłać

Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.

Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie

...

18-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy