04-08-2019 21:45
Nikt nie podważa tego czy ta funkcja jest przydatna czy nie. Chodzi o sposób w jaki się z niej korzysta. Zamiast defaultowo odznaczonego checkboxa, z możliwością świadomego zaznaczenia, mamy "zmieniające się" kolorystycznie opcje przycisków. Co wprowadza użytkownika w błąd, bo raz przycisk służy tylko do potwierdzenia transakcji, innym razem do potwierdzenia i zapamietania sklepu.
To tak, jakby każdorazowo przy korzystania z ***ów w aucie trzeba było się zastanawiać i uważać czy przypadkiem nie zmieniły funkcji. Raz prawy jest samym gazem, a innym razem jest gazem i sprzęgłem na raz. Już prościej się chyba tego nie da wytłumaczyć.
Niestety moderatorzy tutaj, cały czas swoje, o tym, ze funkcja jest bezpieczna. Pod względem technicznym może i tak, ale nie pod wzgledem użytkowym. Korzystajac z aplikacji przyzwyczajamy się do jej układu i rozmieszczenia przycisków, funkcji itd. Wiele rzeczy robimy odruchowo. A tu nagle przycisk, który zmienia swoja funkcję przez co użytkownik w pośpiechu wykonuje funkcje, której nie chciał.
21-11-2019 00:42 | Edytowano: 21-11-2019 00:46
Zapamiętanie Sklepu jako akcja domyślna, które jest dodatkową poza moją kontrolą jako użytkownika przeglądarki, potencjalnie może powodować (i powoduje) wyciek danych.
Rozważcie następujący scenariusz:
1. Razem ze znajomymi kupujemy coś wspólnie w sklepie internetowym używając mojego komputera.
2. Po dodaniu wszystkich rzeczy do koszyka, znajomy który zbierał "składki" generuje kod blik.
3. Celowo bądź nie, znajomy potwierdza transakcję zapamiętując sklep. Ja o tym nie wiem, bo w przeglądarce taka informacja się nie pojawia.
4. Przy moich kolejnych zakupach bez mojej zgody wysyłacie do owego znajomego informację/powiadomienie zawierające kwotę moich zakupów.
Nietrudno sobie wyobrazić bardziej ekstremalną sytuację, w której kupujemy z żoną akcesoria intymne, a następnie żona dostaje powiadomienie kiedy podobne zakupy robię z kochanką.
Reasumując:
- po stronie przeglądarki nie pojawia się pytanie o zgodę na zapamiętanie urządzenia użytego do potwierdzenia bieżącej transakcji jako zaufanego
- co więcej, nie pojawia się żadna informacja, że takie zaufane urządzenie zostało w przeglądarce zapamiętane
- nigdzie nie mogę sprawdzić, ile urządzeń zaufanych i w jakich sklepach jest zapamiętanych w mojej przeglądarce
A potem przychodzi p. Karolina z p. Martyną i twierdzą, że rozwiązanie nie obniża bezpieczeństwa - celowo bądź nie nic nie wspominając o znaczącym ograniczeniu poufności transakcji.
05-12-2019 23:31
26-02-2020 20:03
Mam pytanie, ponieważ instrukcję jak usunąć sklepy napisała pani 2 lata temu, dlatego chciałam się zapytać czy coś się nie zmieniło. Po wejściu w zakładkę moje finanse- karty i płatności telefonem- blik, nie mogę znaleźć miejsca gdzie można zobaczyć zapamiętane sklepy i co za tym idzie usunąć je.
26-02-2020 20:46
@Martyna2000, musisz wejść kolejno do: Karty i płatności telefonem > BLIK > Zakupy bez kodu. Daj znać czy się udało.
09-05-2020 18:39
Mam taką sugestię do przekazania dalej - aby można było sobie na swoim koncie wyłączyć opcję zapamiętywania, tak aby pokazywało tylko dwie opcje, potwierdzenia lub anulowania.
Dla mnie sam fakt, że zapamiętanie jest akcją domyślną jest niedopuszczalny z punktu widzenia bezpieczeństwa. W banku nie powinna mieć miejsca sytuacja, że można coś w pośpiechu przez przypadek zapamiętać, wręcz odwrotnie - powinno to raczej wymagać dodatkowej akcji np. zaznaczenie checkboxa, tak aby akcja była wykonana świadomie, a nie niejako z rozpędu (przycisk się wyróżnia, jest na samej górze, przyciąga uwagę, etc.)
10-05-2020 21:17
Dziękujemy za sugestie w tym temacie 😉 Przekazałam je do odpowiedniego zespołu. W Moim ING możesz usunąć zapisane przeglądarki. Zrobisz to,wybierając po zalogowaniu kolejno: Karty i płatności telefonem/BLIK/Zakupy bez kodu/Przeglądarki/Szczegóły/Usuń z zapamiętanych.
08-06-2020 15:57
Witam,
czy coś się zmieniło w sprawie zgłoszenia ponieważ dokonując płatności Blik nie mam tylko dostępne opcję zatwierdź lub anuluj a po wpisaniu PIN nie ma możliwości zapamiętania sklepu np. alllegro
09-06-2020 09:10
Taka sytuacja może mieć miejsce w dwóch przypadkach:
- sklep, np. Allegro wyłączył na swojej stronie możliwość zapisania płatności/strony
- masz ją już dodaną do zapamiętanych.
15-06-2020 16:36
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
24 | |
13 | |
12 | |
6 | |
5 |